Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 16 maj 2011

The dark days are over

Inlägg nr 965. Närmar mig Magic 1000. Ikväll var det fotbollsmatch för X igen på gamla Kobbegården där en annan har skrapat en del knän för 30 år sedan typ. Han började ute och det gick bra, fast 1-4 stod det i halvtid. I andra halvlek fick han så äntligen stå i mål, som han har längtat efter & jag gjorde som X:s farfar gjorde för mig. Jag ställde mig bakom och försökte hjälpa honom med tillrop som "se bollen", "stå i mitten av målet", "nej, du får köpa en sockerkaka efter matchen" samt "kasta ut bollen". 1-7 slutade det, men till X:s ursäkt så kom målen från helt fria spelare. De har fyra lag & alla får spela lika mycket & överallt på planen. Tydligen vann dom förra veckan, men i sann GAIS anda har jag bara sett dom förlora än så länge. Men det kommer fler chanser. I fotboll såväl som i livet.
/henrik

Inga kommentarer: