Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 10 maj 2011

Hard times for an honest man

The road to Golgata verkar aldrig ta slut. Det började med att man hamnade i en lång kö, hittade en "plats" på den alltför lilla läktaren för att sedan fortsätta med bengaler och eld på läktaren. Var väl en tio meter därifrån & var glad att jag inte hade grabben med mig. Supporterkultur? Och allt detta hatande. "Hata GAIS" i stort sett hela tiden, "Pissa på pissa på pissa på ifk" med jämna mellanrum. Glimten i ögat supportrar emellan verkar vara long gone. FW messade att han blivit hotad & alla som snackar om "god stämning", give me a break. Man skäms ju trots att man bara vill se det lag man följt sedan -72 och vill heja lite. Jag ger la fan i motståndarlaget, bryr mig inte. Matchen? Jo, vi kan fortfarande inte vinna derbyn så det var som vanligt surt. Liten tröst att vi fortfarande ligger före i tabellen. I morgon deltar min klass i en stor klassturnering på Heden. Hoppas få uppleva det jag upplevde med X när hans spelade match förra måndagen, dvs äkta idrottsglädje. Igår fanns det inte. Lite glädje överhuvudtaget vore kul det med.
/henrik

Inga kommentarer: