Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 23 augusti 2011

Amaranthine

Lite basket kanske? Surfat runt och kollat lite på olika sajter och kan konstatera att det byts och värvas lite hej vilt i basketligan. Saknar det så svåra men långsiktiga tänkandet hos de allra flesta klubbarna och vad det inte det som ligan skapades för? Att man inte riskerade att åka ut och att man skulle ge svenska talanger chansen? Men det är väl tidens tecken lite att även basket har en massa inköpta spelare från andra länder. Svenska mästarna från Sundsvall verkar köra sin isländska spelarfilosofi vidare, i Norrköping är det väl Saks kvar med rötter från staden, fd Plannja numera LF har Barton som coach igen och det verkar vara mkt nytt där, kan gå hur som helst men fortsätt skjut Emil, talangfabriken Södertälje verkar ha börjat anamma damsidan och släpper fram yngre spelare, även 08 kör mycket svenskt medan jag undrar om Örebro överhuvudtaget har spelare. Tippar att de lär lämna in ganska snart. Intressantast för en coach som undertecknad ska det bli att följa Jämtland med Coach Aulander vid rodret. Trevligare coachkollega får man leta efter. Borås är ju "närmast" men känns tyvärr beigea och färglösa, men ska ta mig dit i höst och kolla och hoppas jag har fel. På damsidan är jag mindre intresserad, konstaterar att Tälje är imponerande och att de eviga gröna verkar ha värvat bra, men också att det svåra andra året kan vara just svårt. (Ta det nu lugnt alla...inget illa menat och jag såg ju nga matcher förra säsongen for Gods sake..). Nej, det ska bli kul att se Högsbos herrar i ettan igen med Coach Bree och jag lovar härmed högtidligt att jag inte kommer att sparka honom. På damsidan hoppas jag se D göra comeback och att det går bättre än förra säsongen. Ja, bättre än efter jul då förstås...
/henrik

Inga kommentarer: