Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 12 augusti 2011

Temple of the red-eyed pigs

Hade nog nytt pers igår på träningen. För första gången sedan november 1982 typ var jag längst i mitt lag. Så jag gick inside och husslade med de faktiskt lite tyngre gubbsen. Då det var första träningen på bra länge tog jag få skott och hade väl 1/5 på den dryga timmen vi lirade. Men drog ner säkert 15 ribbor gjorde jag. Man har ju rutin och lite känsla för vad bollen skulle hamna a la Rodman & Barkley. Att det var säsongens andra träning gjorde ju dessutom att returerna blev ganska många. Tog en rejäl charge också och kunde inte låta bli att säga "hade jag varit jugge så hade jag ramlat nu", men en sann gaisare står alltid upp! Santos drar och lika bra det. Helt fel kan det ju inte vara att in facto sälja en spelare som man har lånat. Och någon ny är ju på gång. Förmodligen Jawo, men jag hoppas fortfarande på Who, som Gaisfansen kallar James Keene efter att han skrev på för regnhölet för ett antal säsonger sedan. Spelade riktig golf med kidsen idag. Teknikgolf a la minigolf och jag gick på 69 slag. X behövde 85 men den lille spolingen gjorde två hole-in-one varav den ena utan att ens titta på hålet. Vi Carlssons har känsla och vi orkade dessutom bära våra egna klubbor och behövde ingen förbannad vagn att dra på heller.
(som trogna biwläsare redan vet är varje rubrik en låttitel på låtar jag gillar. Så även denna av en grupp som heter Sparzanza, som jag nyligen blev tipsad om. Man måste bara älska såna låttitlar. Lite Pink Floyd över det, fast musiken var hårdare än så. Möe hårdare...)
/henrik

Inga kommentarer: