Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 10 augusti 2011

Vi låter oss inte besegras

Cirkus Gais är igång igen. Wanderson är klar då säljs Santos. Men han har ett låneavtal med Gais från öjs och det snurrar rejält om vem som äger honom och om han går direkt eller efter säsongen. Gais jagar ersättare och mest verkar det snurra om två elfsborgare, som väl knappast vill sälja till Gais för att Gais ska kunna sälja Santos till Helsingborg som tillsammans med Elfsborg lär göra upp om SM guldet. Det blev en lång mening ser jag, men bara ett tecken på snurrigheten som råder på diverse fansplank på nätet. Min synpunkt är att sälj nu så vi får pengar och så in med Keene. Men nån Jawo ligger tydligen före i racet. Well, mycket grönsvart media i alla fall just nu. Dageby och Co i Nationalteatern i lördags och Wiehe och Co i Hoola Bandoola igår. Mycket nostalgi var det. Gott om folk, men medelåldern var närmare döden om man skriver. De öppnade med "Hemmet" och som tredje låt kom "Vem kan man lita på?". Ljudet är riktigt bra på Liseberg må vara att Nationalteatern var mer rock och Hoola mer visaktigt men Clemensson på gitarr är underskattad och på "Keops pyramid" är han oöverträffad. Fick höra "Jakten på Dalai Lama" som extranummer och som sista låt kom "Vi låter oss inte besegras" som borde bli en ny Gaishymn istället för den bedrövliga Hellströmlåten. Fast Gais har en del annat att tänka på dessa dagar tror jag. Michael Bree kommer tillbaks till Högsbo Basket. Till skillnad från Gais och Hif väntade vi med realesen till allt var klart. Han kommer bl.a att coacha herrlaget, så jag blir liksom hans "chef". Undrar om han visste om det? Men jag ska försöka att inte lägga mig i. Och i morgon är det träningspremiär för undertecknad. Funderar på att spela lite i år med. Men får nog fundera mer på det tror jag...
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Märkesskor, chef, fina luncher, styrelsearbete, golf.....ja du Henrik, saker och ting förändras;)

2-1

Henrik sa...

Avgår som chef om jag får..vid nyår, vadå fina luncher...snart bambakäk igen, skorna snart dax att kassera. Men som Hoola sjunger"...ingenting förändras av sig själv..ska något brinna måste det finnas en eld..."
/h