Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 30 augusti 2011

Dirty woman

Fotbollsallsvenskan är rolig att följa nu och då inte bara för att de grönsvarta atleterna nosar på medalj och Europaspel utan detta med att "fönstret är öppet". Spelare säljs och köps in på löpande band och det är silly det kan bli. Förr i tiden var det samma gäng som började säsongen som avslutade den och tröjornas nummer gick från 1-11. Nu har tex Wanderson 25 och jag har sett alla möjliga nummer upp till 99. Vet inte om det är bra eller inte, bara en reflektion typ. Basket ska spela med Wilson bollar & jag tänkte på "Cast away" filmen med Tom Hanks där han snackar med en volleyboll av just det märket. Tydligen spelar alla andra länder med Molten eller Spalding. Tja, money talks och förbundet har förhoppningsvis fått en del flis. För min del kvittar det vilken boll vi använder, såväl som när jag var coach som nu när jag ehh spelar. Bra spelare kan hantera vilken boll som helst och låt oss inte bli som Elfsborg som gnäller på underlag, domare, väder, resorna, maten, Khaddafi tja i princip allt när de förlorar en match. Vi hade ett telefonmöte i The Board igår. Det gick sådär. Jag tappades bort efter nga minuter och kom sas aldrig in i det igen. Teknik ska bara fungera. Men beslut fattades utan mig och nu gör jag mig beredd att stå till svars för det. Ibland har man näsan mitt i ansiktet hur man än vänder sig. Typ.
/henrik

Inga kommentarer: