Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 9 augusti 2011

Keops pyramid

1504 kr för lite röd plast. Bilar. Så kul sånt är ibland. Inne på den sista veckan och jag måste börja få ordning på dagarna igen. Trodde att det var Hoola i morgon, men det är ju ikväll. Så det blir till att dra på proggglasögonen (jo, jag vet, tre g..) och lyssna om texterna fortfarande är aktuella, i det fallet var det väl si och så med det på Nationalteatern i lördags. Är ändå lite ambivalent över det här med progg. Ambitionen var (för det är väl över?) behjärtansvärd och välviljan mot de fattiga och utsatta var stor, men det var en stor redighet i rörelsen och ni som känner mig väl vet att just rediga människor som aldrig har fel och tar sig själva på stort allvar har jag så fruktansvärt svårt för. En annan sak som saknades var humorn. Det är inte Ian Anderson varning precis på de gamla proggarna. Men då kan ändå Wiehe ha en skön torr humor, men allvaret lyste hela tiden igenom och tog över tycker jag. Men låtar som "Vem kan man lita på?", "Keops pyramid", "Jakten på Dalai Lama" och "Danslåt för yttrandefriheten" är ändå klassiker som jag hoppas få höra ikväll. Och ett och annat skämt då. Synd som fasen att Totta och Afzelius har lämnat in redan. The old boys are leaving one by one.
/henrik

Inga kommentarer: