Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 25 januari 2009

Born to run

Fredagen blev körig, I hade piano och luftgevärsskytte och extra träning med the ninetyseventies som undertecknad fick ta då jag ändå skulle ha träning efteråt. Alltid kul att träna småtjejerna, som bla klarade av "Bobby Knight" såväl tre mot tre som fyra mot fyra. Riktigt bra intensitet. The ladies därefter var få av olika anledningar, men the jag körde med mina lazy foreigners och några till. Hem sen och kollade andra halvleken av Tälje vs Eldkvarn (skönt att slippa Sundsvall för en gångs skull) och matchen var underhållande och riktigt bra. Saknar dock Jonte som sidekick till utmärkte Dahlborn, Stumer är ehh inte lika underhållande om man skriver. Däremot är kanalens "highlights" efter matchen fullständigt epilepsiframkallande. Sänk tempot för fan på bilderna, bolleländet hinner ju inte i korgen innan nästa highlight ska visas. Pratade med D over there igår. Hon har tyvärr blivit sjuk och det just när hennes speltid hade ökat lite. Bara minus 20 nu tydligen i middle of big ass Canada. Såg f94 spela usm igår kväll. Hade svårt att ta in att Hansson coachade tjejer, förlust med sju blev det efter en jämn match tills sista tre minuterna. Högsbo orkade helt enkelt inte och gick därmed inte vidare. Men jag såg några framtida prospekt i laget och tyckte att de spelade relativt moget, men sköt lite för fort i anfall stundtals, vilket sänkte %en. I afton tränar vi annars igen, inte ett resultat går vår väg, men som bloggkollega Grundel skriver; "framgång är ett val", så kan vi inte lita på andra utan bara göra vårt. Lofgrens solo på "Because the night" på Springsteens konsert på Ullevi i somras är nått av det mäktigaste jag hört på en lång tid.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lofgrens solo var lika bra på plats kan jag meddela.

Henrik sa...

Å fan. Konstigt att det lät likadant.
/h