Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 1 januari 2009

Lär dig älska mörkret

Smällde upp lite raketer igår. "Eld i berget" skrek x varje gång. Gillar annars inte kombinationen fyrverkerier och fulla +40are. Men har alla fingrar och barn i behåll. Lämnade av m och i vid hallen i eftermiddags tillsammans med ca 100 kids från the club som skulle ner till Lund. Så nu har x och jag några dagar tillsammans och han kör redan med mig, det är hämta ketchupen och hämta ditt och datt. Min favorit är annars när han bara skriker "hungrig!". Och nej, jag curlar fan inte, men vad ska man göra? Så, nytt år är det. Igen. Vad väntar? Who knows? "Man är sina val och handlingar" som Lundell sjunger. Indeed. Läser Rankin med välbehag, ibland är det skönt att läsa vad en yrkeskunnig person skriver. Bestämde mig efter några dagars betänktetid för en spelare igår. Bara detaljer återstår, men förhoppningsvis landar hon i landet om nån vecka. En pointguard med goda vitsord från sin collegecoach och med bra statistik. Men, jag är egentligen bara intresserad av en stat. Hur mycket hon spelar. Och hon hade mest speltid i laget och då duger det gott för mig. Annars går jag mycket mer på magkänslan och i basketsammanhang har det alltid funkat, det är lite si och så i det privata för att inte skriva om GAIS. Men, jag både tror och hoppas att hon är det vi söker och att The Clubs nya goa år börjar bra. Att hon sen heter samma som min morsa i förnamn tyder ju bara på att jag valt rätt! Hahaha.
/henrik

Inga kommentarer: