Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 2 november 2009

Hva gör vi nu, lille du?

Hade träning igen. Nio spelare, ingen point, fem dagars ledighet men det såg ganska okej ut ändå. Missade att The Club hade årsmöte tidigare på kvällem och viss, ehh, osäkert råder om undertecknad fortfarande ingår i The secret society. "Det är upp till dig", messade the moneyholder. Jaha. Den var ny. Sitter tydligen på två år och snart har ett och ett halvt gått så de e la inte så mycket å gnälla över antar jag. Gnäller gör dock vissa götteborgare i denna stan. "Ser du hellre ajk som segrare?", frågade en mig. Försökte lite vagt med "att jag bryr mig inte" och det gör jag inte. Men visst är det lättare att inte bry sig nu när det blev som det blev, I confess. Nu ska jag nog kolla in arga lappen. Bästa bloggen som jag inte skriver.
/henrik

10 kommentarer:

carlsson d.y sa...

Det är märkligt, samma kommentarer
råkar även jag ut för ang. blåvitts uteblivna sm-guld. Ända sen jag började hålla på GAIS, (början av 80-talet) så har man fått tykna kommentarer. Nästan uteslutande från folk som håller på blåvitt, som i dom allra flesta fall aldrig går på matcher om det inte vankas avgörande match om sm-guldet eller UEFA cup-final. Alltid mer intresserade av att det gått dåligt för GAIS än att blåvitt vunnit ännu ett guld. Blåvitts slogan i år är "En stad, ett lag". Och så blir dom nästan förnärmade över att man föredrar att precis vilket annat lag som helst i världen vinner sm-guld över dom.

Henrik sa...

Kunde inte skrivit det bättre själv!Är vi släkt?
/h

Anonym sa...

Du klagar på andra klubbar. Hur många från Högsbo Basket var på utbildnignarna i helgen?

På Högsbo/Gothias hemsida står inget att läsa om att Ringström blir proffs. Men på en massa andra sidor finns den nyheten. På Högsbo/Gothias hemsida står ingenting inför dagens bortamatch mot 08 Sthlm. Om Du ska gnälla på andra - se till att din förening är exemplarisk. Bättre med ödmjukhet än att sitta på höga hästar.

Henrik sa...

Å om du ska gnälla, skriv din egna blogg. Jag förbehåller mig rätten att skriva (nästan) vad fasen jag vill.
1. På utbildningen var jag med och på grundkursen deltog 6 personer från Högsbo. På steg 1 vet jag faktiskt inte. De klubbar jag skrev om hade nada deltagare på grundkursen, men det var la för att jag var instruktör.
2. Att man försöker mörklägga att bästa spelaren har lämnay laget, samma dag som man har match är väl inte konstigt. Men of course läckte det ut ändå.
3. Visst, jag tycker både Gothia och Högsbos hemsidor suger. Det är ingen hemlighet. Men det kanske är mitt fel det också?
4. Ödmjukhet ligger inte för mig...
/h

Anonym sa...

Jag har inget behov av att gnälla på massa basketklubbar. Du verkar ha det behovet - vad har alla basketklubbar gjort dig?

Om hela mediasverige har nyheten kommer den med största sannolikhet från TT. Se bara vilken källa de olika medierna har.

Anonym sa...

nämn en insats från en förening exluderat Högsbo som gynnat Göteborg? med insats menar jag bygga en baskethall, starta en turnering, ett ligalag, eller vad fan som helst (KFUM ni fyller en funktion, och behöver inte svara)....lätt att gnälla på Högsbo men vad hade Göteborg varit utan föreningen Högsbo Basket??????

2-1

Henrik sa...

"2-1" har svarat dig "Anonym 1". Vad har alla andra föreningar gjort för en bestående insats för basketen i detta distrikt?
Jag e gnällig ja. Inte utan orsak. Men jag gräver i alla fall där jag står.
Ungdomsansvarig, Högsbo
Coach, Högsbo
Ansvarig för Sportråd, Högsbo
Utbildare i distriktet, Westra
Vad tillför du?
/h

Henrik sa...

Detta börjar likna "arga lappen". Hysteriskt kul, som han säger quittern.
/h

Anonym sa...

Okej nu gled vi undan från ämnet. Jag ställde en fråga - Vad har alla basketföreningar gjort för att förtjäna Henriks bitterhet?

Han gnäller på en massa personer och föreningar men den förening han själv representerar är inte perfekt. Ingen förening är perfekt. Varför sätta sig på så höga hästar då?

Om vi skall vara ärliga är Basketfestivalen en konstruktion som BK Göteborg ligger bakom. Inte Högsbo Basket.

I min värld så har alla föreningar som någonsin startats i Göteborg gjort en fantastisk insats för basketsporten. Likaså alla de ideella ledare i alla dessa föreningar som arbetar/arbetat för att basketen skall bli bättre och större. Men det tänkte du väl inte på när du du bad mig räkna upp alla föreningar som gjort något för basketsporten i stan.

Henrik sa...

Nu avslutar jag den här tråden. Självklart finns ingen perfekt förening, Högsbo är långt ifrån en perfekt förening och har många fel och har genom åren gjort många fel. true. Själv är jag också långt ifrån perfekt. Dock har jag rätt att tycka o m olika företeelser på min blogg. Alla idella gör naturligtvis ett oerhört jobb, men svensk basket och basket i denna stan har ett problem;vi tror att vi är nått. Det är vi inte. Än. Sen att jag retar upp folk med det jag skriver kan förhoppningsvis leda till debatt och diskussion som leder utveckling framåt. Vi debattarer åt helvete för lite i svensk/west basket. Det måste väl ändå alla hålla med om. Höga hästar är din syn. Den får du ha. Men om du läst biw genom åren så ser du att det är ganska mkt självkritik med i mina texter också.
/h
/h