Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 21 november 2009

We all play the game

"Det kommer ett gäng kriminella, kan du släcka hallen efter er träning?" sa vaktis till mig igår. Say what? Tog ett tag innan jag hajade, men vi har ett gäng som tränar lite fotboll på fredagkvällen i The hall, som ehh är lite besvärliga ibland. "Va fan, jag har ju unga tjejer här som..." hann jag tänka ett par gånger innan jag hajade. Tränade f97 innan damträningen och var med om ett stort ledarögonblick. Vi drillade hur man ska röra sig om man postar på samma sida som en penetration från vingen kommer. Dvs flasha upp mot armbågen för skott eller pass andra sidan. Sen när vi spelar 5-5 gör två tjejer detta "in action" och dessutom avslutar dom med en backdoor pass från spelaren som tagit sig till armbågen tillbaka till spelaren på vingen. Jag vart lyrisk där ett tag. Snart spelar The Club i damligan dammit! Berättade det hela för the ladies efteråt. "vad det en hint, eller?" sa en. Nä det var The hammer going down som Chris Knight sjunger. Jättetorsk för the league team igår och hemska siffror i andra halvlek. Pride,någon? Rush gjorde sitt i alla fall med 27 pinnar. Verkar vara en reunion på gång läser jag. Dömer du Bankerydsduscharen? Du vet vilka fd lag jag menar. Själv skulle det vara kul att coacha, f´låt bänka The Ejected igen precis som i gamla goa tider.
/henrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle vara roligt att få käfta lite med Andreas igen, the ejected har jag några snabba T till.

2-1

Henrik sa...

Tror du jag skulle byta in honom?
/h

Anonym sa...

hehehe....nää inte ens i en reunion match skulle han få speltid.