Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 5 november 2009

The truth

Tänkte lägga in lite ved i brasan igen. Hade träning i afton och for runt som en skottspole och skällde, visade, uppmuntrade, undervisade och använde mig en del av rösten. Träning gick från medioker till bra. En sk arbetsseger för coachen. Efteråt träffade jag en mamma till en av tjejerna för första gången, skakade hand, hälsade och följande konversation följde mellan oss;
"Du var annorlunda jämfört med xxx förra coach"
"Jaså?, vad menar du?"
"Han satt ju bara still hela träningen medan du aldrig var still eller tyst"
"Jahaaa?"
"Xxx tycker detta är mycket roligare"
Man blir så trött. Och så hävdar vissa anonyma tyckare att allt är så bra i detta distrikt. Kan knappast vara att sätta sig på höga hästar när man b a r a har en "vanlig" träning och är aktiv, eller? Nu finns det bra och bättre coacher än undertecknad, gud bevars, men man blir bara bedrövad när man hör sånt här och oj vad arga vissa blir när man sedan skriver om det. Tog wg i handen och frågade honom "vem fan e Martin Ringström?" efter the league teams senaste vinst. Det såg dessutom bra ut på deras träning ikväll. Bara i Gothia Arena.
/henrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

För att hålla oss till vad som sagts tidigare. Så har jag ALDRIG hävdat att allt är bra i distriktet. Vad jag ställt mig undrande till är varför du gnäller på väldigt många föreningar i distriktet samtidigt som den förening som du representerar har sina brister.

Har aldrig påstått att du är en dålig tränare/coach. Och det är inte i resonemanget om dina träningar som du sätter dig på höga hästar. Det gör du när du kastar skit på andra föreningar, istället för att ordna din egen förenings brister först.

Håll dig till sakfrågan.

/Anonym 1.

Henrik sa...

Välkomen tillbaka Anonym 1. Ska försöka reda ut detta för dig en gång för alla.
1. Min förening har brister-rätt! Detta har jag vid flertal tillfällen skrivit om under mina snart 2 år som bloggskrivare.
2. Jag är ungdomsansvarig samt sammankallande för det sportråd vi har i klubben. Då är jag dessutom mentor för ett antal coacher. Upplägget finns att läsa på klubbens hemsida. De sportsliga "bristerna" i klubben håller alltså jag och mina coachkollegor i klubben på att försöka förbättra samt ta bort. Andra "brister" som inte rör träningar o dyl ligger inte på mig, men visst tycker jag att tex Gothias hemsida inte är bra. Detta har jag dessutom redan skrivit om.
3. "Kasta skit" är dina ord och visst, jag kan förstå att det kan upplevas så. Själv tycker jag att det är kritik mot föreningar och ett förbund som i mina ögon inte har utvecklats nått sedan jag började coacha lag 1982. Sen att klubbar och förbund gör bra saker också-självklart, men det negativa dominerar. I mina ögon.
4. En blogg som biw är en personlig blogg som inte representerar min klubbs åsikter. Jag står för det jag skriver, och ibland kan jag skriva fel. De ggr det har hänt har jag bett om ursäkt till berörd och raderat texten. Men att inte lyfta fram dåliga saker för att då "kastar man skit" på andra, det köper jag inte.
/h
(sorry att det blev lite långt, men som jag skrev ovan; "...en gång för alla..."

Henrik sa...

...sen håller jag "2-1". Vilken annan förening förutom Högsbo i denna stad har gjort en betydande insats för utvecklingen av basket?
Högsbo har;
1. Ett ligalag (+ gamla Kärcher/New Wave)
2. Basketfestivalen (startades av Bkg folk som kom från...Högsbo och som kom tillbaka)
3. Har byggt 2 egna hallar (Selga/Gothia)
4. Har Camps (Breecamp mfl)
Det enda jag kommer på är KFUM(startades av folk som kom från...Högsbo) och deras ungdomssatsning på Europa, turnering samt skolklasser. Det senare gynnar hela stan och inte bara den egna klubben.
...och häri ligger lite min poäng...
/h igen