Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 15 november 2009

Someday Utopia

Har haft ännu en träning med P02 och idag gick det bra. Bara två som slog sig och grät lite. De fick spela lite på slutet och vid ställningen 2-3 (jodå, de gjorde poäng) dömde domaren (jag, rätt opartisk) två straffkast för X. Han satte det ena och saved the day genom att missa det andra. 3-3 och alla blev nöjda. Annars mycket "jag" och "jag och bollen", allt efter SUP. De lyckades t.o.m dribbla krypande under bordet och på bänkarna. Bra resultat för oss igår igen i damtvåan. Nu har vi det i egna händer igen. Såg att en skola brunnit ner på Elavator Nobody. Sketungar som förmodligen skyller på skolan, samhället och allt möjligt. Och föräldrar som gör detsamma och inte kan se att de misslyckats i sin föräldrarroll. Och på tal om det läste jag om nga lärare som skrämt skiten ur några elever när de sa att terroisterna hade sprängt kärnkraftverken och att barnen inte kunde ta kontakt med sina föräldrar. "Storyline" kallas det, har själv arbetat med det lite utan att skrämma slag på mina elever, flum i dess rätta bemärkelse. Hade jag varit rektor på den skolan hade några lärare fått syssla med ngt annat resten av terminen. Den siste idioten är tammefan inte född än.
/henrik

Inga kommentarer: