Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 23 februari 2011

Stjärnan & karriären

I min klass läser vi alltid "Spelkortsmysteriet" av Jostein Gaarder i skolår 5. En bok, jag som vuxen också har behållning av. Den handlar om många olika saker, men ganska mycket är filosofiska tankar & det är kul att se 11-åringar spinna loss på detta och se deras hjärnor bearbeta lite abstrakta ting. Vet inte om jag är någon filosof själv men, just nu skiftar biw ganska vilt mellan basket, GAIS, bandy, musik, böcker men mer och mer mitt egna skiftande humör. Som gaisare kan det bli en del neggande ibland, det sker naturligt så att skriva, men det är märkligt hur svängningar i ens liv kan ske. Har på relativt kort tid nått nån form av konsensus med ett par mig, närstående personer och uttrycket "sten från bröstet", förstår jag mer & mer nu. S visar också mer och mer att han har påbörjat vägen tillbaka. Och sen är det en sak till. Men det är pri vat.
/henrik

Inga kommentarer: