Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 22 juli 2008

The clairvoyant

Två bänkskivor på plats i dag, bra, för att ha kaffebryggaren och brödrosten på golvet mycket längre skulle ge mig ryggskott. GAIS släpper sin ena islänning gratis som tack för allt typ. Något för andra klubbar att ta efter kanske. När jag gick igenom jurgårdens lag igår använde de fjorton spelare varav nio var utländska. Vad tjänar svensk fotboll på det egentligen? GAIS har oftast tre till fyra utländska spelare på planen i alla fall. Funderar på hur det kommer att vara i höst på basketfronten här hemma. Flera ligalag kommer säkert att ha fyra utländska spelare i laget, som kommer att spela den största delen av tiden. Vad tjänar svensk basket på det egentligen? När man "tänker långsiktigt" tänker man bara på den egna klubben, inte idrotten i stort. Och då är det inte långsiktigt enligt mitt sätt att se det, utan det är kortsiktigt. Kärcher och New Wave vann smguld -94 och -96. Jättekul då (min förmodligen enda smguld fest nånsin) men vad ledde det till? Södertälje allena nästan har fixat att våra damer u20 och 18 är i a-gruppen i em. Genom, förmodar jag, bra ledare, bra planering och bra träning. Inte fan finns det fler basketprospect i den stan än nån annanstans i det här landet, men det är heller inte slumpen eller okunniga ledare som styr där. Tror det stavas kontinuitet, erfarenhet samt klubbkänsla. Frågade i om hon hade klippt hela gräsmattan och fick det underbara svaret "typ". I detta fall var det dock verkligen typ. Jaja hon försökte åtminstone. X säger att han vill flyga till Japan i morgon. Jaha. Fyra dagar kvar nu till " but isn´t it strange, as soon as we are born, we are dying".
/henrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra inlägg. Färre importer och fler svenskar får chansen. Fler svenskar på plan, fler "Svenssons" som har anknytning till de som spelar. Då är vi på väg mot folklighet (ett ord som vi av någon anledning skyr nästan lika mycket som ordet "träningsoverall"). Missar Maiden, hälsa Bruce. Tips: Lyssna på Levon Helms (The band) version av The Mountain. Grym.

Henrik sa...

Jag hatar verkligen både ordet och företeelsen "träningsoverall". Men folklighet går bra. Ska försöka hälsa Bruce, får flytta på ca 50 000 pers först bara. Earles mountain?
/henrik

Anonym sa...

Ja, Earles. Du står väl längst fram?

Henrik sa...

Hehe.1983 stod jag längst fram, nu 25 år senare sitter jag typ 1 km upp i luften. Får kolla upp den versionen Fredrik.
/henrik