Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 31 juli 2008

Jack-in-the-green

Sista julibloggen, skönt att denna sketmånad är över. Alla är lediga, bara sommarjobbare som inte kan eller egentligen vill jobba jobbar. Alla ska vara glada och sola och bada (dvs svettas och sen få sig en kallsup av vatten fullt av alger). Jäpp, jag är en höstmänniska, gillar inte vinter heller och är allergisk så våren utgår också. Är lite förvånad att jag lyckats skriva 22 inlägg denna månad med basket i, inte alla, men nästan alla inlägg. Det lär ju bli lättare och lättare att skriva nu när basketsäsongen rullar igång så sakteliga. "Dom vet att dom har gjort bort sig", sa en gammal bekant i dag angående min situation. Jag har ju coachat konstant sedan starten med p71 1982, men visst, än är det inte försent. Kommer faktiskt ihåg den första match jag coachade. Det var i old Masthuggshallen och vi vann (of course...) med 33-6 mot Mölndal. Matchen efteråt torskade vi med en pinne och jag vart vansinnig på den känslan. Well, har fått uppleva det ett par gånger till sedan dess. Sista, eller senaste matchen var i april, vinst mot Kvarnby i UDM med (of course igen...) en pinne. På måndag drar jag annars till Värmland med i och hennes lagkompis från f97. Ett 200 tal ungdomar som ska ge mig ett go igen hoppas jag. "Aha, är du ringrostig?" som samme man sa. Det kan man nog säga. Och skriva. "...komma här och kritisera mina texter." (E Meduza)
/henrik

Inga kommentarer: