Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 30 juli 2008

Sword of Damocles

Jag har valt fel karriär helt klart. På sommaren när man var ung och snygg (ja, ung i alla fall) spelade jag golf som en galning. Ute på Askim och nere i Torekov. Vill minnas att mitt record var 39 eller nått, vilket ju är ganska okej för en tonåring, helt självlärd of course. Ikväll åkte jag och i och spelade och jag fick visserligen bara en spik, men 48 slag efter att ha hållt upp i ca 20 år var jag ganska nöjd med. I fick godkända 71 i sin debut. Naturligtvis skriver jag om minigolf och inte den andra sorten som jag inte begriper mig på. Men visst, när jag har tio timmar ledigt mitt på dagen kan jag kanske testa. Blev lite konfys annars, var på bana 12 och det var en hel räcka banor kvar att spela, innan vi såg att det var två banor. Givetvis tjuvade vi lite på den också. Har också helt själv bytt halvljuset på bilen, som inte funkat sedan maj typ. För de som känner mig så vet ni att detta är en stor teknisk bedrift. Annars var det lite småplock hemma i köket idag. Vips så gick strömmen och vi drog ut varenda kontakt till xs besvikelse men inget hjälpte. Fick ringa Nihlén d ä som kom och fixa till det. Man har ju fortfarande kvar lite basketkontakter med föräldrar till glin som man en gång i tiden har coachat. Har annars fått ytterligare ett alternativ till hösten att fundera på. Ett, som jag inte hade förväntat mig och som gör mig mer schizofren än vanligt. Ett "vi sparkar dig uppåt" typ alternativ. Hmm. Funderar.
/henrik

Inga kommentarer: