Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 21 juli 2008

Feel a little further

GAIS värvade en spelare från Carlstad som var på gång till öjs, nu har carlstads styrelse stängt av honom från spel resten av säsongen för man fick tydligen inte tillräckligt mycket med pengar från GAIS. Då hoppar tränarna av i protest mot beslutet, spelarna har full förståelse för tränarnas beslut och tycker att styrelsens beslut att stänga av spelaren är fullständigt galet. Vissa av spelarna funderar tydligen också på att sluta i föreningen. Alltså, nr 1 Så vitt jag vet har varken GAIS eller spelaren gjort något felaktigt. Möjligen moraliskt, men vi har alla olika grader av moral och olika tolkningar, nr 2 Styrelsen vill sen visa sin makt och tar ett beslut tvärtemot tränarna och de övriga spelarnas synsätt, för att som de menar "värna om klubben och tänka långsiktigt" typ, nr 3 Carlstad ligger i toppen av sin serie och skulle kunna lira i superettan nästa år, men det verkar vara kört då flera av spelarna verkar vilja lämna nu eller senare. och nr 4 Så verkar styrelsen jävlar i mig baxa sitt beslut no matter what happens. Se där, ytterligare en såpa i idrottsvärlden som det så ofta blir när en inkompetent styrelse med förmodar jag, skral fotbolls/ledarhistorik vill styra över saker som man inte kan styra över. Tex att spelare vill byta klubb ibland och inte minst så underskattas ofta det "band" som skapas mellan tränare och spelare i ett lag. Solidaritet heter det om ni inte visste och det finns faktiskt här och där även anno 2008. Det fick jag erfara i våras och det gjorde mig glad i all ilska. Jag kommer att heja extra jävla mycket på Pär Eriksson, som han heter, när han gör debut för GAIS och inte fan kommer jag att gnälla den dagen han lämnar.
Att besöka renova är alltid lika intressant. För det första har dom byggt stället så man kör bilen i en korkskruvsspiral och sen ska svensson backa och parkera sin bil, hyrbil eller bil med släpvagn. Att ingen dör är märkligt, t.o.m en lastbil backade in i containern som jag stod och slängde i och när man har slängt färdigt så får man vänta för alltid är det nån tomte som står i vägen för alla oss andra. F ö är väl egentligen allt brännbart? Som ni märker händer det möcke just nu. Tog annars en mjukglass för första gången på evigheter (jodå, givetvis stod även ikea på dagens topplista) och minns när jag varje kväll nere i Torekov på sommaren tog mig en sån nere i hamnen. Det var inte lika fräckt i dag om man skriver. Läser runt lite och bloggkollegor går tydligen förbannat mycket eller "powar" (va fan e det?). Hehe, renovera ert kök istället vet jag eller ta hem en bångstyrig son från en av hans kompisar. Det ger muskler det och inte minst tålamod. Skönt att det bara är tre veckor kvar till man börjar jobba igen så man kan få vila upp sig lite. Och bara fem dagar kvar till "...for it is a human number, it´s number is 666."
/henrik

Inga kommentarer: