Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 16 juli 2008

Långa bollar på Bengt

Tänkte faktiskt på jobbet idag för första gången på länge. Men det är ett bra tag kvar och sen är det ju novemberlov. Tog mig en promenix efter födan i eftermiddags och hamnade nere vid Välen och gluttade lite på Gothia Cup. Märkligt det här med namn och namnrättigheter egentligen, Gothia Cup, Tower, Arena och Basket finns. Fotboll var på väg men det sprack ju. Minns när vi i gamla Göta Lejon inte fick heta det mer, nån orkester eller nått hette tydligen det innan oss, så under säsongen fick vi byta namn tillbaka till Angered Basket igen. Såg ett pojklag från Frölunda få stryk med tio noll eller nått. Synd om killarna men gott, för den klubben har jag aldrig tålt, två svenska bonnegäng spelade på planen bredvid och så många nickar med käken och sparkar med smalbenen har jag inte skådat sedan GAIS låg i division z för ett antal år sedan. Hann se ett britiskt gäng kämpa sönder ett annat gäng innan jag frös (i juli!) och begav mig hemåt. Fotboll kan min själ varenda fomme spela, nån större talang såg åtminstone inte jag under mina dryga två timmar på fotbollsplanen där jag själv i mitten av 80-talet la målvaktshandskarna på hyllan. Rainbow på Liseberg sa c dy igår och jag undrade om de hade gjort comeback innan jag hajade. Den attraktionen har jag ofta stått över just med tanke att om det släpper nånstans så far jag ju åt helvete. Läste till sist om en kollega som tycker att man ska lägga sina basketläger ute på landet. Well, för mig är Lund och Lomma just landet, men okej, ska ju upp till Karlstad själv i augusti så jag drar väl mitt strå till stacken antar jag.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad förvånad jag blir att du lyckades få med både Lund och Lomma....
Med läger menar jag för seniorlagen och att de samtidsigt som de är där gör nåt med lokala kidsen.....

Henrik sa...

Haha, sorry Andreas, kunde helt enkelt inte låta bli och du högg ju direkt föga oväntat haha.
P.s the league club drar sitt camp till Kinna så dom gör som du tycker (nu lär la jag få Marbogänget på mig också)
/henrik