Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 9 juli 2008

Turist i tillvaron

Jag har varit i charterhelvetet. Ni vet, när man först trycks in i en flygande plåtsarkofag där knäna helst inte ska gå längre ut än ens näsa och man får nått på "bordet" som ev är ätligt och varje gång man håller på att somna så pratar en flygvärdinnebimbo ut nått nytt erbjudande i högtalarna om nån jävla whiskeysort eller hörlurar som bara funkar i detta plåtchabrak och alla ungar som gnäller och han framför fäller ner sätet i ens knä. Välkommen till semestern typ. Sen ska man slappa och bada vid poolen med sina ungar, läsa en god bok och ta nått kallt att dricka. Fine. Då är det dags för charterbimbosarna att dra fram en högtalaranläggning och ha vatten gympa med feta mammor från norden. Ut med värsta schlagersmörjan och kör igång bara så vattnet flyger och badande ungar flyr. När det lugnat ner sig är det dags för nordisk vattenpolo mellan Legoland och Lusekofta. Testosteronen flyger, halvt slagsmål och bollfan flyger in bland solstolarna bland småbarnen. Semester? Fan, har varit på derby på Ullevi som varit lugnare. Sen på kvällen kommer så charterbimbon nr 1 fram. "Den söte välsjungande trubaduren" och han misshandlar såväl gitarr, munspel samt klassiker av bla Fogerty så mina öron blöder. Tyvärr(!) vågade hans sig inte på Lundell, för då hade jag kört upp hans gitarr i... ja, ni fattar. Vi åkte på en utflykt en dag, red kamel i ca fem minuter. x undrade om kameler har nån hjärna, förhoppningsvis svarade jag, därefter lite off road körning i jeep utefter bergen, körda av Tony Clarkins brosa eller nått och sand precis överallt. m dog tre ggr under nedfärden och såg nått gjorde man inte. Men visst, att sitta med en ld under läppen, en kall öl i näven och se solen gå ner utöver Atlanten och veta att Afrika ligger därborta och känna vinden blåsa till i palmerna samt bada med x och i samt käka buffé varje kväll samt se GAIS kvittera med årets snyggaste skott mot ajk var inte helt fel, men jag måste ju tänka på min image... Har lite svårt att vara turist, känns lite väl nära imperalism ibland, men turista i tillvaron kan jag.
Har bara hunnit snappa upp att the clubs chairman återigen använder ord som inte ens jag som pedagog begriper. Estimerat. Vad fan betyder det? Och svenska har ny ordförande, kommer ihåg när hon och jag satt i kansliet för festivalen och drev med alla som kom. Fast det var nog mest jag när jag tänker efter. Jag lär ju dessutom aldrig bli ordförande.
/henrik

Inga kommentarer: