Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 25 juli 2008

Hotter than hell

1983 hade jag varit på klassresa och Judas Priests "British steel" hade spelats ett antal gånger på den resan, tänkte köpa den när jag klev in i affären men kom ut med "The number of the beast" i stället, vet inte riktigt hur det gick till, va la omslaget antar jag. Sen var Maiden störst bäst och vackrast ett tag i min värld, sen kom "Piece of mind" och sen kom "Powerslave" med makalösa "Rime of the ancient mariner". Vid denna tid köpte jag det mesta inom hårdrocksgebitet, bara Purple rankade jag högre än Maiden. Plattorna "Somewhere in time" och "7th son of a 7th son" följde men sen tappade jag intresset. Och de flesta andra också, Maiden spelade på Kåren för ett hundratal 95 och jag var mer inne på Lundell, Eldkvarn och liknande. Någon kan säkert mena att jag mognade. Men. Nu på senare år har jag hittat tillbaka till den hårdare rocken igen och det ska bli skoj att se Maiden i morgon igen. Det blir femte gången tror jag men det är nog en 20 år sedan jag senast såg dem och med 50 000 i publiken lär det bli drag. Ta bort en nolla och det är en bra publiksiffra på måndag när GAIS möter sundsvall. Undrar hur Ullevis matta kommer att se ut då? Inte för att det kommer att spela någon roll. Plus 39 i dag när jag startade bilen. Vem vred på värmen och varför så bråttom? Träffade en fd landslagscoach som hastigast i dag. Som undertecknad var han också free agent men det lär han inte vara länge, annars är det nått systemfel tycker jag. Sidekicken är kvar på ön, inga nya hjältedåd att rapportera dock. Inte nått att rapportera alls tydligen. Skickade så iväg alla papper för d angående hennes visumansökan i dag. Hoppas dom öser på, kommer ihåg i för två höstar sedan då jag var i kontakt med kanadensiska ambassaden och drog en och annan rövare för att få Lodge spelklar. Hon var redan i landet när jag ringde och "normalt gör vi inte så här", sa hon på ambassaden men så gjorde hon så ändå och Lodge vart spelklar på en dag. Tror inte jag kan göra samma sak nu. I morgon är det dags för "Scream for me Gothenburg" och det lär vi göra.
/henrik

Inga kommentarer: