Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 23 juli 2008

Run to the hills

Jaha, han Olsson slutar. Märklig idrott, tresteg. Jag fattar att man vill springa så fort det går, hoppa långt och högt och t.o.m att kasta (spjut, diskus, slägga, varpa, dvärgar) saker så långt det går, men tresteg? Vilken fomme kom på det och varför just tre? Hade varit intressantare med trettiotresteg om ni frågar mig. Hade snack med sidekicken idag och det var väl kul, mindre kul är att snacket vi hade kunde varit från 1998 eller 1988 istället. Inget nytt under solen i the club alltså. I skolans värld har vi en jäkla massa planer, som tex läroplan och olika handlingsplaner. Detta saknas i the club. Det finns en hall och ledare och ungar, men ingen plan på hur man ska bedriva verksamheten. Alla kör sitt race och slumpen avgör vilka spelare och lag som blir bra, dvs om det finns en bra coach på just det laget. Annars ägnade jag ca två timmar igår kväll och skrev en ngt kortfattad historia om just the club och de 50 år som den har existerat. Rätt upp och ner utan manus eller nått. Unpaid på min semester dessutom. Missförstå mig inte, Högsbo Basket ä r min klubb och kommer så alltid att vara, det är bara en och annan fomme i klubben som jag inte kan med (och vice versa antar jag). Så länge nuvarande styrelse sitter intakt kommer jag inte att coacha i klubben. Carlstads fomme till ordförande har tydligt suttit tre veckor och har redan fått titeln som ärkefomme av alla efter att tränarna har sagt upp sig, stängt av bäste spelaren och har övriga spelare i laget emot sig. Det är onekligen bra jobbat det. Tre dagar kvar till "...run to the hills, run for your lives.."
/henrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ryktas att du har ett coach uppdrag klart för säsongen 2008/2009, kan du inte berätta hur du kommer planera träningarna?

2-1

Henrik sa...

För det första har du inte 2-1 mot mig. Anderson historien ("boy do you know what you are talking about") ger automatiskt vinst till mig.
Till Övriga Biwläsare:Jag har en makalös grej som hände i våras och som skulle ge helsidor i Gp, aftonbladet mfl och få Carlstad Uniteds ordförande att framstå som ett geni i jämförelse och det närmar sig ett avslöjande så länge mr "duscha med kläderna på i Bankeryd" småtykar sig;)
/henrik

Anonym sa...

Vilken nivå skall du coacha på?

2-1

Henrik sa...

Min alldeles egna nivå som jag alltid har coachat på. Dvs med tofflor, slitna jeans, snus, okammad, orakad, sleten t-shirt med texten "Revolution starts know" samt att laget jag coachar vinner med en, två eller trettio poäng.
/henrik