Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 23 oktober 2008

2112

Stor komik igår kväll, när jag tittade på "Eftersnack" på västnytt. Där satt styrelseledamot BC i egenskap av polis tillsammans med författare Edwardsson och diskuterade deckarböcker och deras ev likhet med verkligheten. Va förmodligen ingen av dom visste var att yours truly vet följande; BC har i många år varit ledare på olika sätt i The Club, medan författarfommen bor inte långt från min arbetsplats utanför en annan skola. Den skolan ville sätta upp basketkorgar för ett tag sedan, men se då opponerade sig några grannar att det ville dom inte. Högst talande i klagomuren var just nämda författare som ansåg sig kunna bli störd av allt studsande. Of course blev det inga korgar och författarfommen var precis så högdragen och dyg som jag hade förväntat mig i studion. Han tog sig själv på allra största allvar, pratade många meningar med huvudet så där lite coolt tillbakalutande och sökte hela tiden godkänande hos BC. Jag har inte läst några av hans böcker och tänker ta mig fan inte göra det, däremot ska BC få veta på the secret societys möte på onsdag vilken fomme han satt bredvid. Var inne på The Bisons hemsida och såg att D och EHs lag vann sin näst sista preseason game mot Concordia med 84-70. Speciellt glädjande var följande citat: "Diandra Carlsson had the team-high 4 assists in her first home coming game". Tyvärr hittade jag ingen mer statistik. Däremot förlorade man den sista pre season matchen mot laget med det märkliga namnet Simon Fraser Clan (hejaklacksramsa någon?) med 52-78 men där hittade jag inget om de två "proffsen". Conference börjar i morgon fredag over there. Stor idrottskväll således med såväl ligabasket som GAIS match. GAIS som f ö igår blev definitivt klara för allsvenskt spel nästa säsong och det tack vare Wålemark av alla människor.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för det inlägget ang författaren. Hade precis samma uppfattning som du. Maken att ta sig på så stort allvar!
Därför extra roligt att läsa din lilla anekdot.
/Peter B

Henrik sa...

Han är ett ständigt klagande väsen inom Älvsborgs skolorganisation. Eh, inte BC alltså...
/h