Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 30 oktober 2008

Den dummaste jäveln i världen

Ni som kan er Lundell känner igen titeln och jag har sparat den för ett speciellt tillfälle, men föga förvånande så tillägnar jag mig själv den. (Du kan sluta nicka nu f dy...och alla andra...). I´m back, nämligen. Klockan 11.37 skrev jag på kontrakt igen. Som coach. För The Clubs ladies team. Tränare och coacher säger ofta att "det svänger fort i den här branchen". Tja, det gäller inte mig. Det var 8 månaders sedan jag coachade min senaste match. Bakgrunden är att min efter (och numera även) företrädare har sagt upp sig och laget står utan coach. Som member of the secret society hamnade jag därför i ett konstigt läge men jag kommer att fortsätta med ungdomsverksamhetsansvaret parallellt med coachandet. Vad kan jag skriva? It´s my club. Så på lördag äntrar man bussen för match borta mot Karlstad utan en träning med laget dessförinnan (i morgon är man ju flyttjobbare/chaufför hela dagen). Det kommer att bli en ny erfarenhet för mig. Märkligt att just Karlstad är det enda laget i damettan som jag har sett i år. Nu blir det till att jaga spelare den närmsta tiden och försöka bredda truppen samt få till bra träningar på tjejerna. Hoppas dessutom på förstärkning av en gammal vän efter jul.
Annars tänker jag bara på det Will Smith säger i filmen "I robot" när robotorna (heter det så?) har tagit över makten...
/henrik

Inga kommentarer: