Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 19 oktober 2008

A long way from home

Ja, inte vet jag. "Alla" säger att årets basketliga ska vara den bästa genom tiderna och visst är vi bara i början och visst är inte alla roller spikade och visst har några jänkar anlänt sent och visst har vi en massa ursäkter. Jag tycker inte det jag har sett hittills är bra, sorry, men vet inte om jag har för höga pretantioner eller förväntningar men jag tycker som jag tycker. The league team ser osynkat ut, nollåtta mot Sundsvall i fredags var, inte bra. Man missar enkla lägen, gör misstag så att man undrar och därför kändes Gehrkes sågning av sitt egna lag riktigt ärlig faktiskt. Jag tyckte inte de var så bra mot the league team heller, men de var mindre dåliga. Usch, jag hatar det här med "att det var bättre förr", men som det känns nu var det så. Remember New Wave med Louis Rowe och Co. Tror nog att de skulle springa igenom årets liga-so far. Well, prove me wrong. Inte blir det lättare att övertyga mig dock, nästa torsdag börjar Euroleague och skillnaderna kommer att synas än mer. Men, jag har kanske helt fel, kanske ligan är den bästa nånsin som "alla" säger och skriver. Jag vet inte, men nån större trovärdighet har ju vi inom basketen egentligen aldrig gett sken åt utåt så varför börja nu. Mitt x fick ny pisk igår och ligger sist, enda laget utan seger i sin serie, dvs precis som the league team. Det är tufft nu. GAIS i eftermiddag, seger och kontraktet är definitivt klart men fyra omgångar kvar. Not to bad och alltid nått att glädjas åt. Om allsvenskan är den bästa nånsin? Vet inte och vet ni vad? Ingen inom fotbollen ägnar sig åt sånt skitsnack för dom behöver inte bevisa något. Så vad är det vi försöker bevisa egentligen?
/henrik

Inga kommentarer: