Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 14 oktober 2008

Be free

Vi e förbannade, c dy och jag. Eller snarare han e vansinnig och jag litta irriterad. GAIS har gått ut med sina biljettpriser inför nästa säsong (som ska spelas på nya gamla Ullevi...) och föga oväntat och helt i linje med allt annat i samhället, så chockhöjer dom priserna. Vem fan vill betala upp mot 300 pix för att se en match mellan GAIS och Trelleborg en mörk novemberkväll? Eller vilken familjefar kan hosta upp över 3000 pix för ett säsongskort? (Sorry, kids, inga julklappar i år). The Chairman of that club ljuger sen i dagens gp när han påstår att dom inte har höjt priserna på tre-fyra år, vilket dom visst har gjort. Klacken ska dessutom stå på kortsidan, härligt perspektiv, som att sitta bakom plankan i basket. Nä, man pissar på oss som var med borta mot Ytterby i div x för ett antal år sedan. Bara slipsfolket får de bästa platserna, sitt ner, håll klaffen och håll huliganerna hemma typ. Vi får väl se om den så ofta underskattade opinionen kan göra något, för detta är ett stort jävla självmål av GAIS styrande och va de sk "supporterklubbarna" har tänkt, då de enligt artikeln varit med om beslutet, det vette fan. Fick dom fribiljetter tro? Allt kostar, visst, men nån måtta få la det va. Jag reagerade på Gothia Camp, som är på gång och tycker fortfarande att priset som vi tar för fem dagars barnpassning är hutlöst. (1000 spänn) Men tydligen var jag ensam om denna åsikt vilket innebär att den ensamstående mamman med två barn som skulle vilja ha sina barn i hallen under höstlovet inte kan ha det. Undra på att vi har problem i klubben. Jag vägrar låta det utvecklas till att endast rika barn ska kunna spela basket, då avgår jag hellre. Eller bildar en ny klubb, det har ju gjorts förut. Men men, jag accepterar att majoriteten bestämmer, men som minoritet har jag åtminstone en rätt att tycka. Trevligt annars är att jag nu har Tony Careys nya "Round up" på CD. Helt gratis. Gå in på www.truebeliever.de och ladda ner. Passa på, det finns fortfarande några som tänker på sina fans, men de blir färre och färre.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Henrik...
Kul att läsa din blogg.
Om du har lust att komma till någon av våra spelningar i veckan är du välkommen!

Hälsningar

Anders Norman & Tony Carey

Henrik sa...

Hej! Tack för det. Skulle gärna vilja, men Gbg-Ystad är lite långt för en stressad familjefar en vardagkväll. Men, klart att din "noseharp" lockar en del...
/h