Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 26 augusti 2008

Always look on the bright side of life

Gamla hjältar får sin välförtjänta belöning läser jag i gp. Pink Floyd får Polarpriset och skapar man mästerverk som "Animals" och inte minst "The Wall" så bör man få musikens nobelpris. Hjälten Roger Waters muttrade något om återförening men det är ganska chanslöst tror jag. Får nöja mig med att ha sett dom i Globen och på ett regnigt Ullevi för ett antal år sedan. Sätter mig sen och ser "The sixties" på Tvn med Simon and Garfunkel. Dom har jag gillat nästan från scratch. Farbror m hade lpskivorna med dom hemma hos farmor så när man var 10 år gillade man dom och Dr Hook och inte minst Frank Zappa. Vill minnas att jag var ganska ensam om att ha de idolerna på den tiden. Bra dag i plugget idag. Började läsa "Eldens hemlighet" av Mankell med klassen och arbetar med den som grund med i- och u-landsproblematiken. Det är kul att ha sexor om man skriver. Läser att "x faktorn" Lenngren har skrivit på för the league club. Tror att det var precis vad som behövdes och inte minst slipper kanske the coach att vara med på planen på träningarna framöver. Träningar ja. Om man skulle börja träna själv? Derbyt närmar sig och vågar man hoppas på en vinst för första gången sedan -92? Fommen Hysén ("hela bollen måste ligga stilla") tror att blowit vinner med tre noll. Hmm vad det inte han som fick krypa i Norge för att han hade gissat fel på en matchs utgång? Bra omen kanske.
/henrik

Inga kommentarer: