Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 23 augusti 2008

Segra eller dö

Jaha. Ramlar ner framför datan på kvällskvisten för att kolla vad som har hänt, själv har man slitit av gräset, slitit ner lite plankor, slitit ner bassänghelvetet och slitit i sig en pizza. Damfinalen såg jag bara slutet på och kan inte kommentera nått egentligen mer än Australiens speldräkt. Som var ehh intressant. Borås fick jättedäng av Helsingborg ser jag. Hm, ja boråsare har aldrig varit några träningsnarkomaner enligt vad jag hört och vet så tja vafan, det var ju bara en träningsmatch men liiite väl stora siffror. Har aldrig förstått snacket om deras succé förra säsongen, de gick ju inte till slutspel ens. Minns Akropol och för alldel the league club. Tror f ö mer på Örebro än Nässjö som nästa ligalag. Minns 24 store highlanders. I morgon bitti så är det då final, hoppas på att det blir match av det hela bara. Minns Barcelona -92. Annars rullar Stefan Anderssons "No 90 Cleist" här hemma. Nått så ovanligt som en svensk visconcept platta. Conceptet är Carlstens fästning på 17-1800-talet och visst hörs Cornelius, Afzelius och Wiehe influenserna, men skit samma, det här är bra. C dy som är amatör släktforskaren i familjen låter meddela att vi hade en förfader som arbetade på nämnda fästning under denna tid. Inte för att jag tror nån bryr sig men lite kul är det. "Pigor och drängar" som ul sjunger om sina förfäder. Otrendig musik alltså, vilket är en fördel i min bok och dessutom kommer han ju från trakten där the true heroes lives. Frölunda. OS final i basket och GAIS i morgon. Dagen e enna fulländad. På förhand alltså.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coach är du hårt hållen hemma?

Kom igen Rödluvan !!

Henrik sa...

Skämtar du eller? Jag kommer strax efter kaninen i prioriteringslistan hemma.
Har dock mördarsniglarna eftr mig. Hoppas jag.
/h