Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 20 augusti 2008

The real life

"Vilka vill du va?", ropar x där han sitter framför sitt playstationspel. Spelar ingen roll svarar jag och kommer upp till honom. Han har valt Shrek och Quaismodo till sig själv, medan jag fick Rödluvan och Åsnan. Hahaha, i ett spel jag dessutom inte begriper mig på. Heller. Annars hade jag i dag första riktiga skoldagen med lektioner. Tvn var på och på rasterna kikade både jag och eleverna till Os tävlingarna. "Det är basket nu", sa en elev till mig när jag hade ringt in för lektion. They ain´t paying me enough for this...tänkte jag och stängde av tvn och gick in och rev av en lektion på ren irritation. GAIS värvar landslagsspelare stod det som rubrik i gepe. Ojdå tänkte jag, men kände inte igen namnet på spelaren. Inte konstigt, det var GAIS Bandy... Funderar på att införskaffa Mellencamps nya. Han har fått bra kritik för den, bäst sedan "The lonesome jubilee" skrevs det i tidningen. Och just den är bra och tjugo år gammal. Hela 90-talet var han ointressant. Får plocka fram mina åttiotalsplattor med honom igen tror jag. "Real life", "Scarecrow" och "Smalltown", höjdarlåtar indeed. Sidekicken och jag talades vid igår kväll. Mest försök av honom att övertala mig att tacka ja till the secret society. Vet inte, är trött på att städa upp andras skit och ännu mer trött på att se vad som händer med mitt eftermäle. D och Eh var här och vi var la rätt eniga alla tre om the clubs women team. Kul att folk tydligen fortfarande tror att jag ska åka till lönnlöven. Finns inte en chans, för såvitt jag vet spelar inte GAIS nån match där i höst. "I want to live the real life, I want to live life close to the bone, just beacuse i´m middle-aged that don´t mean i want to sit around my house and watch tv. I want the real life." (John Mellencamp)
/henrik

Inga kommentarer: