Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 18 augusti 2008

The last line of defence

Jobbar mig så sakteliga upp mot tvåhundra. Ibland kommer orden lätt och ibland inte. Ibland tänker jag mig inte för och skriver i affekt och ibland (ytterst sällan) tänker jag innan jag skriver. Vet inte hur länge jag kommer fortsätta, slutar när jag upprepar upprepar mig för mycket antar jag. Då har man inget att komma med längre. På inofficiella GAIS sidor har man titt som tätt debatter om klubbens officiella sida. Man menar kort och gott att den är kass. Efter den goa vinsten senast dröjde det nästan två dygn innan en matchrapport kom upp. Och det är ju inte så bra av en allsvensk förening. Tittade lite snabbt på de svenska ligaklubbarna, några herrklubbar och några damklubbar. Visst, säsongen har inte startat än (inte tävlingssäsongen i alla fall) men inte var det nån större marknadsföring där inte. Några skriver lite om sina nyförvärv. Jag tittade inte så noga, men tex nån lite längre interjuv av ett nyförvärv hittade inte jag. Inte mycket om försäsongen fanns heller, med tex inplanerade träningsmatcher, hur träningarna fortlöper, vilken målsättning man har etc. Ingen interjuv av nån coach heller, även om Solnas coach skriver en del, i många fall intressant och för min del, helt okej på engelska men det lär ju inte locka någon ny läsare. Det blir bara snack för redan frälsta och på det sättet blir vi inte fler. Kan inte nån översätta? Tittade in på talangfabriken Södertälje där jag bara skulle ha älskat att läsa nått av Gehrke eller maestro Johansson eller nån interjuv med nån av dem. Nada. På en damligaklubb ska truppen "fassällas" (tror det ska vara fastställas) senare. Senare? Stavfel a´la en tredjeklassare eller trött bloggare? Minimikrav är väl ett rättstavningsprogram? Tittade också in på basketligans hemsida där det "nya" och "stora" var att man anställt två till att ta hand om webbtv. Jaha. Allt gott om det men det känns enna som att där är enda stället man kan se basket om man inte själv är på plats typ. Respect the game mässar Salminen. Det gör vi. Men vad händer utanför planen? Marknadsföring har en bloggkollega gnytt om. Tja inte märkte jag nått efter en halvtimmes zappande på olika lags officiella hemsidor. Basketsverige söker skribenter läser jag till sist. Ha, det gör nästan varenda ligaklubb, åtminstone verkar det så.
/henrik

Inga kommentarer: