Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 25 augusti 2008

I don´t need this body

Mail skickat till valberedningen: "Hej pb. Har tagit ett par dagar att fundera på det här med styrelse i Högsbo Basket. Känner mig smickrad, efter 30 år i klubben var detta blott andra gången som jag har blivit tillfrågad. Men av främst tre skäl känner jag ändå att jag måste tacka nej. Skälen kan förvisso vara ointressanta, men jag vill ändå skriva ner dom.
1. Jag är basketcoach och inget annat.
2. Att sitta i en styrelse skulle, förmodar jag, innebära en massa kompromissande och det ska gudarna veta, att det har jag svårt för i vissa fall.
3. Jag känner mig ff inte okej med den "behandling" som jag fick i våras. En sån brist på respekt som styrelsen uppvisade gentemot mig kan och vill jag inte nonchalera. Jag har till dags datum ff inte fått en förklaring på varför, vilket jag aldrig kommer att få, det är jag medveten om. Men att bli bemött på det sättet, utan nån större förvarning, med bra resultat och nöjda spelare efter trettio års tjänst i klubben och inte ens bli erbjuden ngt annat. Det är så dåligt att jag finner inga ord.
Visst. Jag har tänkt att jag skulle sluta klaga och istället gå in i en styrelse med ambitionen att göra ngt bra av det som har hänt. Men sorry, det kan jag inte. Det finns personer som jag inte vill se mer, än mindre prata med och jag vill inte utsätta mig för det. Än mindre träffa folk i hallen, som nu, efter nga månader ska "beklaga sig" och klappa en i ryggen. Jag hatar verkligen sånt.
Jag vill coacha. Kände det när jag var i Karlstad. Men jag är ff inte bekväm med att gå in i hallen igen. Har bara varit där en gång (pga f97) sedan den 15 april och som det känns nu kommer det att dröja tills nästa gång.
Jag har inte glömt ditt mail. Du, Fokus, Hansson, Jonas och Autio och flera andra vänner i basketSverige hörde av sig i våras. Det är jag tacksam för."/...../
F ö rekommenderas "Life, death and freedom" med Mellencamp. Och ja. Kaamma var bättre igår. Men bäst var Rudy Fernandez och mannen vars namn man alltid kan säga, t.o.m om man är drängfull;Dwayne Wade.
/henrik

Inga kommentarer: