Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 11 augusti 2008

Another man´s cause

Så, i morgon börjar man jobba igen. 8 veckor kan gå fort, har dock inga bekymmer med att börja igen. Vi ska vara på ett bra ställe med go mat hela dagen och dessutom kommer inte patienterna än på en vecka. Läste att Bree var i form. Tänk, det förväntar jag mig av ett proffs, att alltid vara i form, annars är man inte ett proffs eller elitidrottsman. Ja eller kvinna då. Igår kväll fanns såvitt jag såg ingen elitidrottsman på Ullevi. Hu var tråkigt fotboll kan vara, enda intressanta hände i andra halvleken då domaren höll i ett rött kort och nästan alla spelare sprang undan. Ingen visste vet som skulle få det eller varför. Helt klart värt alla 130 riksdalerna... Nån idrottstävling pågår tydligen i Asien. Brottningsboll bl.a, där jag såg att SydKorea spelade nått som nästan liknade ett basketförsvar och detta "är vi i europa inte vana vid", sa en löjd i tvstudion. Vana vid vadå? Att om man rör på fötterna istället för att brottas så går det bättre? Stenåldersidrott. Nån basket har jag knappt sett, mer än tre minuter av Grekland-Spanien och halva USA-Kina matchen. (Andra halvlek stod jag ju och led i betongbunkern). Däremot boxning, simning, damtyngdlyftning, segling, brädsegling, nån u23 fotboll, ridning på hästar och dambrottningsboll. Väntar spänt på landhockeyn, brevduveskjutningen, hundra meter stavhopp, trettiotre steg, softball, mer djävla boxning och kanske lite basket nån gång. Lyssnade på Levellers nya igår och tja sådär. Bandet var det häftigaste jag visste för nga år sedan men nu känns det som om band som Flogging Molly har sprungit förbi dom. Båda gängen kommer till stan i höst och live är ju alltid en annan femma. Få se. Snackade lite med Kat i dag. Allt är bra med henne och nån gång i november händer det. Pappan Mike tyckte dock inte om mitt namnförslag. Well, det finns många som inte tycker som jag. Diskuterade lite min ev framtid och det lät ju intressant. D och Eh väntar nu bara på visum och enligt Kat kommer de av diverse anledningar nog få bra mycket mer speltid än vad dom tror, trots att dom är rookies (ja eller sophmore eller vad det nu heter, skitsamma). Kan nog vara fan så roligare än att möta Äli borta en regning novemberdag.
/henrik

Inga kommentarer: