Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 21 augusti 2008

We are the people

Ordföranden ringde igår. Ja, inte nuvarande alltså, han ser jag fortfarande som min ass coach bärandes medicinväskan. Nä det var the clubs hallbyggare som ringde och presenterade sig som en av "de som vinner SM guld i fotboll i höst" eller nått liknande. Som vanligt kom han till saken efter ca tjugo minuters snack om Ellos vs GAIS. The club fyller ju jämnt och han och jag ska ta ett snack med grundaren inom kort för att få lite mer historia att skriva. På 80-talet hade vi nämligen en man som slängde det mesta i containern så det finns en del att jaga rätt på. För tio år sedan gjorde jag en del research och kunde bl.a få till en maratonlista för männen avseende spelade matcher och poäng samt fakta som A-lagscoacher, ordförande och några tabeller från förr. Nu är målet att försöka dels komplettera detta samt skriva ner något som man åtminstone kan kalla "Högsbo Basket 1958-2008". Och vilka passar bättre till detta än Bo Alvin och undertecknad som tillsammans nog har en femtio år i klubben? Fatta mig rätt, det känns hedrande att kunna sitta med legenderna Bengt Magnusson och Bo "Vättnedal" Hultskär en kväll och prata gamla basketminnen. Nått säger mig att det blir väldigt gamla minnen och att det blir en lång kväll och att jag får ha ett antal pennor med mig. Kanske det jag ska göra i höst istället för att coacha? Jag har ju alltid velat skriva en bok och the club kan jag utan och innan. Kan man söka bidrag nånstans månne? Körde D, Eh samt årets spelare till flygplatsen i kväll. De gör en avstickare till London och i bilen fick jag flashbacks från damlaget förra säsongen. Dvs vi kom iväg sent, mobilerna var framme, det pratades konstant och ingen hade koll. Jag fick alltså coacha dom igen, fast denna gång på flygplatsen. Annars skönt att en som är äldre än mig fortfarande håller i Os. Jörgen Persson, vi sextitalister kan än. ("If you are one of the homeless, my thoughts are with you. We are the people and we live forever and our future is written on the wind". J Mellencamp)
/henrik

Inga kommentarer: