Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 25 september 2008

The red door

Jaha, idag sydde en av mina elever sig rätt igenom fingret. Såg inte så fräckt ut och jag fick han (of course...) till sjukan. Har nu haft tre "symaskinsskador" på mina sex år, men nej det är inte jag som är syfröken. Men jag kan förstå att ni börjar undra. I förra klassen var det dessutom en elev som sydde läraren i fingret. Och, nä jag kommer aldrig i livet vicka i syslöjden. En annan som är småskadad är D, som vilade den första pre season matchen over there pga fotproblem. Inte heller det nån stor överraskning, tror hon stukade foten för några år sedan var och varannan match och träning. Det var bara de senaste åren när altmeister Reid klev in som hon blev starkare i sina fotleder. Dime sög annars åt sig straffen igår och räddade en pinne för GAIS. Klart godkänt i min bok med noll noll borta mot Gefle. Fan så mycket bättre än noll noll hemma mot Ljungskile i alla fall. Ny match på söndag, men då är man på födelsekalas. Bra planerat c dy. Det har börjat ramla in lite texter till "The Club", klubbtidningen som jag håller i, t.o.m förslag på ett annat namn på densamma. Hmm, få se. Nästa vecka ska jag ta tag i det på allvar. Förra klubbtidningsnamnet är ju som bekant taget. Hämtade x i dag och nog börjar det märkas att han går i plugget. "Pappa, jag vill ha Pokemon kort och juskuoghölk-nått kort". Så i morgon blir det till att köpa några Pokemon kort, vad det andra vad som han sa vet jag fortfarande inte... Tur att matbidraget kommer i morgon.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är troligtvis Yu-Gi-Oh kort grabben vill ha. Finns nån affär på Eklandagatan som säljer. Det är förövrigt Nelsonskan som velat ha den sena tiden på söndag så att vi missar matchen. Siliaki-gubben fyller år på söndag.

Henrik sa...

Jaså, DOM korten......
/h