Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 17 september 2008

Troubled land

Mötte coach J som var på rymmen från Skåne igår och han hann säga att biw blivit mer positiv det senaste. Ajdå, det var inte bra, måste ju tänka på min image. Så jag får la skriva att det mesta med svensk basket är skit, coacherna är oftast idioter och media skriver bara dynga samt ligan suger för att kunna balansera det hela. Hade möte igår från 1800-2240! Efter dryga två timmar började jag undra om man skulle kunna få gå på dass nån gång. Vissa punkter på agendan tog lång tid, visst det var första mötet och säsongen är på ingång så jag hoppas det kan bli lite kortare sittningar framöver. Vi snackade mycket om ungdomssidan där det finns en del att göra. Jag och mp hade liknande tankar, vilket oroar mig lite, men inom kort ska jag som sammankallande dra igång arbetet och under en längre tidsperiod försöka komma till skott med såväl handlings-, läro- samt kursplaner för klubbens basket för att använda lite av skolans terminologi. Vissa coacher med god basketkunskap, god social kompetens samt klubbkänsla kommer initialt att kallas, sedan blir det några vänder till The secret society samt övriga coacher i The Club för att komma till skott med kärnverksamheten i klubben, dvs basket. Annat som vi diskuterade en längre stund var damlaget. Jag försökte hålla klaffen och som nån sa "du kunde ha sagt mycket där", men jag försökte hålla en låg profil. Det är dock ingen hemlighet att jag anser att några års beslut rörande damlaget har lett fram till det läget vi nu har. Det finns två vägar att gå med laget, nu när lokalkonkurrenten har tackat nej utan att för den sakens skull själva ha några större ekonomiska muskler eller underlag för att driva en elitverksamhet. Det är tyvärr så att idrottslig framgång och god ekonomi inte sällan missar varandra. I The Club är ekonomin god, om den är tillräckligt god för vissa av de saker vi diskuterade igår kommer det svar på inom kort. På slutet blev det några punkter som ströks för att vi skulle kunna vara hemma inom samma dygn som mötet en gång började. Så jag antar att jag är still in it. Åtminstone ett tag till.
/henrik

Inga kommentarer: