Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 27 november 2008

Innan 20 på 19

Fick ett mail av the league club "Suck sen fortsätter". Nja, det stod inte riktigt så, men det hade varit kul om det hade gjort det. Träning med tio (väldigt) unga girls i afton och det var den bästa torsdagsträningen so far. Tyvärr har vi folk borta av olika anledningar så vi lär inte bli tio mot Papyrus på lördag. Men jag tycker tjejerna börjar fatta spelidén och att de tränar med målsättning att bli bättre som individer och att vi alla tänker längre fram än bara mot matchen på lördag. I don´t care about motståndarna alls. No offense, men vi har fullt upp med oss själva men visst, ju fler förluster desto närmare första vinsten kommer man. Det behöver man inte komma från en ö för att fatta. Visst är det lite kul att innebandyn nu gör det vi i svensk basket har gjort sedan Hedenhös tider? Dvs spola all trovärdighet åt helvete bara för att få några spaltcentimetrar till i pressen. Remember M7 med magic, Rodman i Norrland och allt annat jippo för att få 15 minutes of fame som han sa, Warhol. Fast skulle inte förvåna mig om Henke dyker upp med Jens och Co och ska spela basket också. Skulle inte förvåna mig ett jävla dugg.
(F dy;vad betyder titeln? Grym låt men vad menar han? Varken sidekicken eller jag fattar, så nu har du en chans att glänsa)
/henrik

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jävla bra fråga. Innan 20 på 19, jag fattar inte heller den. Känner i fickor, småpengar och kvitton, bluffar och skit. Det där är nåt mellan honom och Gud tror jag.

Speaking of Gud, Katinka är välkommen till Eoshallen. Anytime. Och jag heter Joulamo, inte Juolamo.

Henrik sa...

Kan fan aldrig lära mig hur du stavar ditt namn.
Gjulamo?
Julamo?
Hjulamo?
Då är Felbom lättare...
/h

Anonym sa...

Julamo går bra om tre veckor.

Å andra sidan såg jag att du kallades Henrik Karlsson på Er hemsida. Svårt det där med namn.

Henrik sa...

Hahahaha.
Go jul på dig...
/h

Anonym sa...

På tal om något helt annat. En välskriven blogg om röran i GAIS.

http://magasinsgatan.wordpress.com/2008/11/27/det-var-det/

Henrik sa...

Gött att du håller dig till ämnet, my brother.
/h

Anonym sa...

Jaja, får ju väga upp basketsnacket lite. Såg förresten slutet på en match i den tyska basketligan på nätet ikväll. Härligt med tysk kommentator och amerikanska basket uttryck.

Henrik sa...

"Väga upp basketsnacket" och sen kommer....basketsnack. Helt i min anda, säg en sak, gör nått annat och tänk en tredje.
/h

Timmy Petersson sa...

Om jag har fattat allt rätt med låten, finns det inte en rockpub eller nåt i Uppsala som heter Pub 19? Eller i alla fall fanns. Tar man 19 som det blir det ju ganska vettigt, en person som ännu inte fyllt 20 står och funderar på hur man ska försöka bluffa sig in - och Lundell har varit med om allt. Det är vad jag får det till.