Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 13 november 2008

Pauper´s sky

Visste du att vinstprocenten på "basketkorgen" på Liseberg ökar från 31 till 74 under veckan som basketfestivalen är? Sådana nonsensuppgifter kan man få reda på under ett extrainkallat styrelsemöte. Förstå hur mycket onödigt vi människor lägger på minnet. Jaja, själv har ens familj vunnit jag vet inte hur många mjukisdjur på den "attraktionen". Annars var det handlingsplaner som det pratades om och, tja who am I to really know? Så, enda dagen man var ledig var man inte ledig. Han den där "överkuckun" Plate kommenterade the league teams line of excuses med "det enda positiva med det är att det är något nytt". Haha, lite kul men tänk så lätt att vara expert och häva ur sig synpunkter utan reell bakgrundsfakta. Ungefär som en blogg egentligen. Läste f ö kollega Holmgrans igår och hans senaste text är nått av det bästa jag läst på länge, summerade hela meningen med ledarskap egentligen. Mer sånt, men bli inte för käck och redig nu bara. Skriftliga omdömen ska vi ha på jobbet nu och det surrars friskt om detta, vi har hur mycket papper som helst skrivna på ungarna men det räcker tydligen inte. Ett kryss i en ruta, vad säger det? Jämfört med skrivna indivduella utvecklingsprogram, inte ett jota. Don´t fix it if it ain´t broken. Det gäller snart inte nånstans. Och läser att eleverna ska få sätta betyg på sina lärare. Alltså, kom igen nu. Låt Volvoarbetarna sätta betyg på sina chefer då också och se vad som händer. Naturligtvis ingenting. Funderar på att be om ursäkt till eleverna när jag har en dålig lektion. Och till familjen när jag bränner maten. Och till barnen när jag kommer hem från träningen. Och till cyklisten som jag körde om lite fort med bilen. Och till alla som läser detta.
/henrik

Inga kommentarer: