Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 26 november 2008

Spike

Har varit på som vanligt svinkalla Ruddalen och jag tänker varje gång på hur nöjd jag är att jag valde en inomhussport. Fick lite musik av f dy uppe i norrland, vilket man tackar för men undrar om han inte har lite för mycket fritid? Kanske behöver få ordning på anfallsspelet istället? 44 poäng är lägre än vad mina girls snittar. Läste om Jonte och kände igen mig. Vet inte hur många gånger jag har bett glin att hålla klaffen eller lämna hallen eller hålla i bollen eller åtminstone visa lite respekt. Speciellt de senaste tre åren som jag coachat damlaget har jag blivit irriterad. "Hade du gjort det om Gothia hade tränat?", har jag frågat några killar (för det är alltid killar) när de trott att det bara är att ställa sig och studsa bollen när jag håller i en träning. Lite av samma symptom som under festen i lördags när den yngre generationen inte vet eller inte bryr sig om andra än sina egna jävla egon. Jag vet också att redan gamle Platon klagade på ungdomen och det är ungdomens jobb att vara upproriska och det är nått jag bejakar, även i min läraroll. Men det är inte detsamma som att skita i andra och tro sig själv vara centrum i universum. Men jag har faktiskt lyckats få ut alla utan att ta tag i nån jacka. Ja alla utom en. En lillebror till en gammal spelare i f89 fick jag fan inte ut, han var för snabb för mig hela tiden. Coachmöte i afton och eventuellt debut av undertecknad i att hålla en föreläsning med hjälp av power point. Den som inte håller klaffen då åker ut.
/henrik

6 kommentarer:

Anonym sa...

det handlar om prioriteringar,och A-M H kommer högt på den listan...
Svårt att kommentera anfallsspelet mer än att det var en ganska bra bit under våra förväntningar och förhoppningar.
Hade velat höra mer om festen och vem som skröt mest i lejonkulan och varför det inte finns några bilder.
Några bråk mellan dina ligist-77or och några överförfriskade lundbyiter med märkliga slipsar?
Var någon av Gothia-blazrarna nedspillda med lådvin och räksnittar när de hittades i bollskåpet morgonen efter?
Nog måste domar-vlada och charles white blvit hedrade och befodrade på nåt sätt?
Var Evert Green där och rapporterade för Pratkvarnen?
(saknar världens bästa klubtidning här uppe..)
Enlighten oss!

/Snömannen

Henrik sa...

Skryt:Jämnt skägg mellan Rådström och Brandt den ene.
Slagsmål:Nä, bara sidekicken representerade ligist77orna.
PKvarnen:Nä, såg inte sz sz.
Lundbyslipsar?:Nä, Hansson är i usa.
Bilder:Kommer på The Clubs hemsida inom kort. Jag vet fan inte hur man gör sånt.

By the way:Lundellplattan. Var det en dvd? Tror fan att den inte funkade i bilen då...
/henrik

Anonym sa...

haha, du menar att mitt tjuvfilmande från mäktiga Tonhallen och timmars jobb med överföring och sånt hamnade i din rolls royce i rudalen?
Också har folk mage att ifrågasätta att man löper amok?!
;)
Den vita är en dvd, den andra med Anna-Maria är en cd.
Simple as that!
Lite förvånad att inte fler 77/78or tog tillfället i akt, dem var ju ändå big time där ett tag.
Hade hoppats på lite Lundby skrönor iform av Kimmo/Marko/Danne Cz-tappning;)

/rodmans brossa i norr

Henrik sa...

Det hamnade i lådbilen ja. Är egen hemmaman i helgen så då lär det bli konsert så grannarna flyr.
Det var Högsbo som fyllde 50, inte Lundby och definitivt inte Papyrus Evergreys.
/h

Anonym sa...

Nä, det är sant.
men om det var Högsbo så borde väl inte Faktura-blazrarna varit där heller;)
75% av basketgöteborg har ju vandrat mellan klubbarna så det är väl samma bös liksom, jag var nära en gång jag med men en örfilande polis kom imellan...

Fast Nya Kvarnby är ju halvt om halvt Högsbo med samarbetsavtal och damsatsning i Mölndal och what not...
Snart står du med tofflorna i Aktiviteten och kallar det för hemmaplan igen;)

/Everts brossa

Henrik sa...

Har bloggat mer. Kan du uppdatera dig please. Hört att Jämtland e redigt kassa i år. Har du hört det?
/h