Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 3 mars 2009

Along the Ponchartrain

Läste kollega Holmgran och hans text om DD. Kan tillägga att han spelade inte långt ifrån dig i krukmakarfästet i helgen. Enligt uppgift tyckte han det var kul och kommer fortsätta. Old heroes die hard, eller nått. Selgahallen ja, där kunde vi inte förlora typ. Var annars på teater i Angered igår med min klass. Spårvagen genom ljuva livet hela vägen genom stan var det och onekligen en klassresa på mer än ett sätt. Har för vana att ta mina klasser i sexan till the other side of town av skäl mer än att bara kolla på teater. Klass 9A? Holmgran. Ha, this is the real thing, utan tv kameror. Hade en elev som lakoniskt konstaterade att "jaha, där kom ett äpple", när det small till på spårvagnen. Konstatera sakernas tillstånd bara, utan några värderingar i övrigt. Har köpt en ny King på rean, men har inget läshumör för tillfället, det kanske kommer. Hade träning igår, men vill inte skriva mer än att jag hatar "mitt fel" eller "my bad". Antingen gör du rätt eller inte, antingen är du på plats eller inte. Lite som modeuttrycket "jag tar det med mig". Vartdå? och vad hjälper det nu? Eller klassikern när en ungdomsspelare på 90-talet önskade God Jul till sin coach, som kom från Rumänien och inte hade världens bästa svenska. Coachen frågade nämligen "varför?". Haha, vad svarar man på det? och jag undrar ff hur laget löste hans order att "ställa sig på linjal". Old jokes die even harder.
/henrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bogdan Bogdan..
du kan studsa.. du kan inte studsa.. var det till Kigge och Anton han sa det tro.

Henrik sa...

Anton. Han vart tyst och större fågelholk har aldrig skådats av mannen som envist hävdade en gång att "han dunkade inte över mig, han dunkade bredvid mig och dessutom hjälpte jag bara till". Haha. No excuses...
/h

Anonym sa...

hahaha..den kommer jag ihåg med.