Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 18 mars 2009

Don´t slit your wrists for me

March madness heter det. Matcher av avgörande sort spelar man inte så ofta, men nu är det fullt med sådana. Plannja och Tälje rök igår, Marabou också och nu börjar kvalmatcherna i afton. Är ganska klar över att Äjos tar steget upp, förmodligen tillsammans med Umeå. Själva hoppas jag såklart att vi grejar vårt. Våren verkar annars har kommit till stan och GAIS gick med vinst för sjunde året i rad läser jag och kan d o m så bör även vi kunna. Ny värvning också i elfte timmen, nån Lindström med förflutet i Helsingborg för några år sedan, låter bra. Däremot ryker nog derbyt för mig pga detta förbannade kval. Otäcka bilder från hockeyn med blodspåret på isen. Fommen i tv tyckte inte det var nått fel och den skadade tyckte att "sånt händer". Ungefär samma tankesätt som man hade på medeltiden. Nä, jag vill inte förbjuda men aldrig i helvete att X skulle få lov att spela den "idrotten". Vill idioterna slå varandra blodiga inom lagens ram, so by all means, men kom inte och gnäll efteråt eller ens andas om försäkring eller något liknande från oss som för länge sedan rest oss från the dark ages och som har utvecklats mentalt. Slåss ni bara med er slipssponsor publik i övre medelåldersklassen som käkar popcorn och hamburgare och uppmuntrar idioter på is. Tacka vet jag bandy. GAIS Bandy. Leta upp "Hockey Song" på dutuben med Warren Zevon vetja.
/henrik

Inga kommentarer: