Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 9 mars 2009

Road to nowhere

Min farmor fyller 90 idag. Men hon har ingen aning om det, träffade henne i höstas och hon kände knappt igen mig. Otäck sjukdom den där alzheimers. "Nu fick du ditt jävla kval som du har tjatat om", messades till mig igår kväll. Jotack, men skulle inte förvåna mig om The secret society säger nej igen. Funderar på att ringa gp och meddela att för första gången sedan Noah spikade sin ark kommer the ladies från the club får kvala. Eventuellt. Hemsk resa igår till Arvika. Snö och minibuss och tjejer som med utländsk påverkan förde mer liv än old f89ers gjorde. Fem timmar upp och dessutom körde vi lite fel och var nästan ute på nån åker med mötesplats på. Hem i mörker, men snöeländet var åtminstone borta. Var dock länge sedan jag var så trött. Köra fem timmar, coacha i en och en halv och sedan köra i drygt fem timmar till och ända energitillskottet var Mc Donalds. Funderar på att dopa mig om jag ska köra mer denna säsong. Hemskt mycket poäng blev det och för första gången pallade inte vårt defence och med svag returtagning är det på sätt ändå starkt att spela jämnt tills tre minuter återstår. Det var dock inte här det blev kvalklart, den gropen grävdes djup från april till december. Well, mer basket blir det och redan i morgon spelar vi sista seriematchen. Vår fjärde match på tio dagar. Vem lägger spelschemat egentligen? Min stackars farmor skulle inte gjort det mycket sämre.
/henrik

Inga kommentarer: