Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 5 mars 2009

Tuff match

"Tuff match" skriver Coach DA på Sandas hemsida. Tja, tuff och konstig och oberäknelig som dammatcher ibland har en tendens att bli. Det vart nästan en Pyrrhusseger för oss när jag gick riktigt hårt på få spelare, men baktanken var att ska vi till Arvika på söndag (och det ska vi ju) så ska den matchen gälla något. Sen att jag inte kan matcha laget/tjejerna så här en gång till, tack det vet jag och tjejerna också numera. 0-13 och jag fick en liten 3-30 känsla i magen, men timeouten och bytet till zon fick in oss i matchen igen. Sen var det fakta att det mesta sket sig såväl skyttet som inside och att Sanda gjorde som alla andra lag mot oss, spelade tufft, grötade ihop det under korgen och fick oss frustrerade. Ganska starkt att då ändå vinna den sjätte av sju matcher och efter jul vara obesegrade hemma. Räck upp handen, du som trodde det i november. Sen undrar jag lite över det fakta att Kat lirar 40 minuter utan att få gå till linjen en enda gång, omöjligt i min bok och fel när jag ser på dvdn. Kul att det var förhållandesvis mycket folk på matchen, nära biws peak faktiskt. Annars jobbas det hårt i kulisserna i The Club och våren kommer att bli spännande och mycket silly season. Jag kniper dock käft. GAIS Bandy förlorade igår, attans, men Stoke vann med 2-0 och kan kanske hålla sig kvar i premier league trots allt.
320:- för sittplats i den allsvenska premiären! Vilken värld lever dom i?
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS, det var väl första vinsten mot skollaget på många år.
Jag har tidigare tyckt att klarar man inte av att slå skollaget, hemma eller borta, så har man inte i Damligan att göra. Vad tycker jag nu???
Bo Alvin

Henrik sa...

Ska jag tycka nått om vad du ska tycka? Det tycker jag inte.
/h