Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 15 mars 2009

For you

Lundell gav tydligen ut en bok förra året som jag missade. Handlade den igår och har börjat ta mig in i den lite. Ganska skilt från King om man skriver. Har annars kopplat bort basket i två dagar, men ikväll är det åter träning och på onsdag börjar kvalet med hemmamatch om allt stämmer. Det var länge sedan jag coachade tävlingsmatcher en bit in i mars, måste ha varit när jag hade Högsbos herrar -99 och vi slog Helsingborg i ettans playoff för att sedan förlora i semin mot Akropol. Då var det också matcher varannan dag och jag minns en spelares kommentar när vi klev på bussen för match i Tjockhult; "tänkte gå på fest igår men den här jävla säsongen tar ju aldrig slut". Även Äjos spelar vidare läser jag. "Förkval"! Allvarligt, va fan e de? Kval är kval och inget annat. Vinner man en serie borde man gå upp utan kval överhuvudtaget och kommer man sist åker man ur. Fast, det sista är jag ganska glad för att det inte är för tillfället.
Boardmeeting i morgon. Igen.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

så, du läser nån jänke-skojares-profitörs-blaj men inte guds gåva till skrivmaskinen?
Fan, ibland undrar jag om du är värd tofflorna du har på fötterna;)
släpptes tre böcker ifjol, en av honom, vädermannen som i sitt rabblande når ganska höga höjder, men också en del dalar när man funderar över att göra slut.
Sen, en trilogi OM honom, som är ganska bra, mesta är gammal skåpmat för pålästa, den riktiga höhjdpunkten är Håkan Lahgers bok om Vassa Eggen-inspelningarna, där finns kvalité sida upp och sida ned, ibland blir man rädd för artistens mörka brev och agerande mot bandmedlemmar men sjukt intressant att följa gruppdynamiken eller kanske den icke existernade. När gamla rockrävar står och gråter i ren frustration i en dansk studio då hade gått långt, och för mej fick DVE-skivan nytt liv efter detta.

Sist men inte minst, lycka till i kvalet, vi är i samma situation, ska kvala nedåt för att kunna stanna uppe.

/En man ifrån norr...

Henrik sa...

Haha, "jänke-skojare..", "..guds gåva till skrivmaskinen". Haha.
My friend, triologin har jag givetvis läst samt inhandlat since long time. Även Pluras biografi by the way. Gillar "Vädermannen" so far. Håkan Lahger har jag enna svårt för. Vad är DVE skiva? Nått nytt som kommit i Norrland? Good luck i kvalet.
/Westmannen