Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 28 maj 2008

The bravery of being out of range

"Det var ett bra möte, men vi säger inget och hur vi ska gå vidare vet vi inte riktigt typ", verkar vara kontentan av mötet ang den sk Källman affären. Låter bra. Ligalaget är nära att signa ytterligare en spelare tydligen, det kommer nog inte att bli mycket svenskt på planen nästa säsong när det är crunch time. Om det kan man tycka vad man vill och tro det eller ej, jag ska försöka undvika tycka innan vi har facit. Det handlar ju om den "svåra" avvägningen mellan "vinnasåsponsorernablirglada" vs "utvecklasvenskaspelareålåtadomspelamedriskförförluster". Bra basket kan det nog bli, sen om det blir bra svensk basket är en annan fe..Nä! Jag ska försöka vara neutral. Har fått lite tips om att försöka ge folk cred också och inte bara dissa, eller fetnegga som vi Gaisare säger. Och det är ju sant, men det är lättare att dissa svensk basket än att ge cred, även om jag nog tycker att jag creddar de som förtjänar det. Hmmph. Igår hade vi skolorkester och Shakespeare teater på skolan enligt vår tradition. Nice med lite kultur och vädret var på vår sida. Hoppas på liknande i morgon när d tar studenten efter tolv år i plugget. Hon som var tre år när jag såg henne första gången är nu alltså redo för verkligheten. Hehe, det blir man i.för sig nog aldrig. Har nu rapporterat in alla prov till skolverket och med erfarenhet av att knappa in stats från basket var det gjort på ett kick. Saknade kolummer som returer och turn-overs dock. Är nog fortfarande lite miljöskadad. Grumsib på er.
/henrik

5 kommentarer:

Anonym sa...

Då skulle ju Gothia med alla dessa importer passa dig att coacha, du som så stenhårt matchat fram utländskor i Högsbos Damlag :-)

Henrik sa...

Jovisst. Jag hade under tre säsonger hela 3(!) "utländskor" i laget och bara 28 "svenskor" varav 13 egna produkter. Att sedan Vera gjorde Diandra så bra att hon fått scholarship i Kanada och att Jenn o Kat gjorde Enna så bra att även hon fått det, är ju riktigt dåligt. Att dessa tre dessutom inte kostade the club ett cent i ersättning är ju inte heller bra.
/h

Anonym sa...

juniorerna i Högsbos damlag har la kostat Högsbo lika mycket som juniorerna i Gothia? Fan vad grining du har blivit Henrik, skriv om något som är bra imorgon.

Anonym sa...

Tja det är ju en tolkningsfråga, du måste ju erkänna att det inte direkt varit ett självändamål att få fram egna produkter, utan segrar är ju det som räknats för dig. Inte fel i sig om man arbetar kortsiktigt.

Henrik sa...

Jaha. Du e inte med min fanclub antar jag? Besviken fd spelare månne? Bitter pappa? Avundsjuk kollega? Nån jag har trampat på tårna?
2 inlägg på rad också ser jag utan respons, innehållslöst liv? Min blogg-mina regler och yes jag är grinig om jag vill, stör det dig så skiter jag väl i det.
Tänker inte ge mig in i en debatt med en anonym fegis som inte vågar stå för det han/hon skriver med sitt namn. Tyvärr så blir jag tvungen att "kommentarsgranska" alla inlägg nu. Trodde inte det skulle behövas, men med archlen som du har jag inget val.
/h