Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 25 maj 2008

The old boys

En annan sak fw, bli inte husägare. Har roat mig med att klippa gräset (eller riva av mossa) samt rensa i häcken. Ja inte min egna och inte fotbollslaget. Detta medan m renoverar om köket (tack för golvet c d y, du ska få igen) och i och x tja, gör det barn brukar göra, mest driva sina föräldrar närmare ättestupan känns det som ibland. Gott om tid att fundera medan gräsklipparn går. För första gången på jag vet inte är jag alltså kontraktslös i maj månad, hade ett snack med mr för ett tag sedan där han sa att han var den siste från "the sack office". Enjebo, Leman och undertecknad har lämnat under ett halvår, utan att hajpa sig själv för mycket men, det är en del erfarenhet och kunnande som försvunnit där. Och vad har man ersatt med? Jo, sidekicken himself, allt "annat fanns ju redan" i the club. Tänker vidare på ett brev som ml skrev för ca ett år sedan där han konstaterar att coacher som lämnar har ett gemensamt, de är inte föräldrar till nån i laget. Jag själv är väl i.o. för sig på gränsen där, men han har en poäng. Fortfarande. På torsdag är det studentdax här hemma, satte upp sk "partytält" i dag. Plockepinn utan bruksanvisning typ. Tror det var 1984 jag själv klev ut i verkligheten, känns ibland som igår. Bara lite drygt en vecka kvar nu innan Steve Earle äntrar scenen på storan. Hoppas få höra "The seeker" och "Here I am". Känns som om hövvet behöver det efter 29 utvecklingsamtal och trädgårdsarbete och rykten om att GAIS bästa spelare ämnar lämna laget. "The old boys are leaving one by one" (Runrig, Där ett band jag vill se live!)
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

sidekick? vad e de för nåt?

Henrik sa...

Tja. Milou e Tintins sidekick, Lille Skutt e Bamses sidekick och Robin är Läderlappen (som han hette på svenska innan hela batman prylen kom). fw är min sidekick.
(tror det är slang för bi-roll)
/h