Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 8 maj 2008

Roll the bones part 2

1-1 borta mot mff ska väl alla lag vara nöjda med, men fan inte i dag. Jaja, de e la Gais som vi säger och vi har ju slagit bajen lätt. Sa en gång till en fd arbetsgivare att man aldrig kan styra över hur folk tolkar det man skriver och fick vatten på min kvarn. Trodde på tykna kommentarer om min trevligaste basketklubbar ranking, men istället fick coach h nere i skåne inspiration att skriva om historia i en läsvärd text och sportchefen(?) i lund trodde jag vart "tjurig" men skrev i alla fall också han en läsvärd text i dag där jag håller med om det han skriver. Inte minst det att satsa pengar och kraft på ungdomsledarna. En sidekick tycker att jag ska ta över från andra bloggare (hans ord lämpar sig ehh inte här dock) som "pseudotycker", se där ett nytt ord i stil med gulagkänsla. Well, alla som skriver om basket gör sitt tycker jag, vissa skriver sällan vissa skriver kort och jag skriver...som jag vill. Bedömma får andra göra. Men jag tror att bloggen kommer ta över från klubbarnas hemsidor som i 99 fall av 100 är bedövande tråkiga och intentsägande. Nå, dags för "final five" nu i,
Trevligaste basketklubbarna
Plats 5: S:t Helena
Hellqvist och Dahl! Behövs det skrivas nått mer egentligen?, även om den senare (väl) inte är kvar. Hellqvist är ju förrvirringen personifierad men ändock en duktig ungdomscoach som alltid får en att skratta och dessutom mannen bakom Sara Käll. En småstadsklubb som kämpar på i sin brottningsbollstad.
Plats 4: Nässjö Basket
Har haft möcke kul i den svinkalla hålan och har dessutom coachat 5 nässjöpojkar som alla var bra offensivt men knappt kunde stava till defensiv. Jens, Johnny, Dragan, Niklas och Sundhall som jag höll på att skicka till oskarshamn en gång. M Eriksson är en favoritmotståndare, minns när han fick spel på en domare i en final mellan våra p77or och gick rätt över planen innan domaren ens hunnit sätta pipan i munnen för att ge honom ett t. För att inte tala om när de körde bilar från nässjö till luleå för match mot plannja, Ériksson skäms ff när jag tar upp det.
Plats 3: Kfum Karlstad
Ja, får man kaffe och bakelse innan match så. Har 4-0 på Karlstad vilket också underlättar hög ranking på denna lista. Trevligt fölk (säger ni la i värmland?) som Hasse och Söderström samt Janne Asp som har stor del i att jag satsade på det här med coachning i slutet av 80-talet. Campet var också kul och i sedvanlig Aspstil kom pengarna fem månader senare.
Plats 2: Ik Eos
Finns ingen stad jag vart så ofta i som Lund. 23 lundaspel med 3 vinster, ett otal usm omgångar och herr/dam matcher i ettan. Skåningarna byter klubbar rätt ofta men oavsett det har och är lundaklubben alltid trevliga. Roliga att slå och ännu roligare att reta lite. Gillar att möta J och vinsten i vintras satt gött. Gillar deras medvetna satsning på sitt damlag. Bli inte för rediga bara. Blir man sedan kallad "bloggmästare" så...
Plats 1: Angered Basket
Blev värvad dit i början av 2000-talet och hade skitkul en säsong. Vi hade ett bra gäng med Q, Tommie, Vogl, Roger, Ragnar och mina old seventyseveners Andreas och Robban. Vann borta mot Helsingborg och kom sjua tror jag i ettan.Två ggr föll vi mot Högsbo efter dubbla förlängningar. Har aldrig haft så nära och gott stöd som från Thomas det året. Det var precis vad jag behövde då och att ha träning långt uppe i Angered en torsdag till 22.45 danar en verkligen och får bort den bortskämdhet som jag upplever coacher ha nu i Gothia Arena. Tyvärr existerar inte klubben längre men trevligast måste ju en klubb som ville ha undertecknad vara!
"Skämtar du?"
Utan någon inbördes ranking: Södertälje (bäst på basket, men...), 08 (Sthlmsnonchiga, men Jonte är en favorit), Arvika (skog skog skog), Länghem (middle of nowhere), Tranås (fattar bara fw och undertecknad), Kalmar (Ingen gaisare gillar "kaamma", trökig väg), Oskarshamn (P Lindgren e okej, vägen dit är det inte), Norrlandslag (allvarligt? Det e ju närmare till Grekland för satan och bra mycket varmare)
"Why are we here? Beacause we´re here, roll the bones" (Rush)
/henrik

Inga kommentarer: