Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 25 maj 2008

We´re not gonna take it

Vi får fan i mig skylla oss själva! Sportnytt i helgen, först inslag om fotbollslandslaget inför em (jag är redan trött på den hysterin och var är Kenneth?) sedan följde ett inslag om brottningsbollslandslaget som tränade inför fan vet, Oskval? Emkval? Dunno and don´t care. Till sist var det nått inslag om damlandslaget i samma "idrott". Alla inslag överlag positiva och gav tittaren ett positivt intryck och mycket trovärdighet. Nån dag tidigare var "basketinslaget" det faktum att akropol kastas ut ur ligan och strax efter som ovan nämnda inslag visades kom också inslaget om "storbråk i basketförbundet". Well done everybody. Väldigt bra gjort, bra tajmat verkligen. Visst, det ska inte tystas ner det menar jag inte, men öhhhh vad trött jag blir. Och den famösa publikdebatten tidigare i vintras ska vi bara inte prata om. När det gäller tjafset om Källman så känns det så oproffesionellt skött, så klantigt och så otajmat att man tar sig för pannan. När vi förra sommaren för en gångs skull hade lite positivt att komma med från alla våra landslag så "följer" vi upp det på det här sättet. Det hjälper verkligen alla ungdomstränare i landet från luleå till lund, alla klubbar som kämpar med sina målsättningar och lag, alla idella ledare, alla basketintresserade i landet. Vi har det förbund , de landslag, de coacher, de styrelser och framför allt den massmedia vi förtjänar. The club har sin avslutning när detta skrivs och jag har ju tidigare skrivit att förståsigpåarna själva kan utnämna sina årets spelare och mvps. Men som den okopplade coach jag är kommer mina val här på biw för ev intresserade.
Årets mvp: Katinka Stecina. Behövs ingen förklaring. Vi vann 46 av 51 matcher med henne på plan under tre år. Utan henne i år hade vi varit ett bottenlag. Fick ett mail av henne där hon skriver "att hon har planer för mig". Ska jag skeppas till Ungern eller Kanada eller bara vara bestman månne?
Årets spelare: Rubina Banfield. Den bäste rookie jag coachat på mången dar. Snittade över trettio minuter och var en sk tvåvägsspelare.Tog plats i första fem direkt och stannade där hela säsongen. Kan bli riktigt bra med bra träning.
NBA halv tre i natt? Tror jag inte.
/henrik

Inga kommentarer: