Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 19 maj 2008

Finishing touches

En heldag med dagis på djurpark. Trevligt och skönt att slippa allt ansvar för en gångs skull. x tyckte lekplatsen var roligare än sovande lejon och det kan jag ju förstå. Läste i morgonbladet att min efterträdare nu var klar. Samme coach som laget inte ville skulle coacha dom härförleden i en turnering.Hmm. Dessutom verkar man i the club tro att det bara är att plocka upp nästa kull spelare. Något man har trott sedan Hedenhös dagar. För 637e gången;om man får upp en spelare per ålderskategori ska man vara nöjd, flera spelare tyder bara på social verksamhet (om man inte spelar för södertälje). Då jag bor med en snart fd spelare i laget vet jag hur de ngt äldre spelarna resonerar och risken för två halvdassiga lag eller åtminstone ett, nästa säsong är stor. Att vi var så unga denna säsong var bara för att vi inte hade ngt val, alla äldre spelare hade ju ledsnat på the club. "Inte ett rätt beslut sedan du och fm inte fick kvala er kvar" messade jag och fick till svar "jo, att du efterträdde honom". Well, i dagens ljus konstaterar jag bara att jag och laget långsamt ströps tills inget var kvar. Sedan 2005 har snart 25(!) spelare lämnat. På tre år, trots sportsliga framgångar alltså. Vad beror det på? Lär man sig nått? Nä. Nu tror man att laget som kom sist i en dålig div 2 ska kunna föra laget vidare eller så kommer väl mer pengar in och man värvar nån utländska, i don´t know. Som grädde på moset, som en fd ordförande ofta sa, ringde the club mig i dag och undrade hur läget var och ville att jag skulle ringa upp. Allvarligt? Ja. Skulle man i all ödmjuk klädsamhet inte gjort det för säg...två-tre månader sedan? Till en som coachat i the club sedan 1982. Jag tycker nog det. Har också fått rådet att se framåt. Det gör jag, men jag bär med mig en historia, något som många många fler borde göra. Och när det gäller mina nomineringar till avslutningen gällande årets spelare och dylikt som the club vill ha in, så lämnar jag över det med varm hand till de experter på läktaren som tror sig veta hur man coachar, tränar, undervisar, lever med och formar ett basketlag.
/henrik

Inga kommentarer: