Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 5 maj 2008

My old friend the blues

Sicken match! Strålande individuella prestationer, smart coachning, känslor och adrenalin, en publik som hejade timmar innan matchen kom igång och rätt lag vann. Ja detta handlar såklart inte om sm finalen, som jag missade, inte om Lakers vs Jazz som jag såg och definitivt inte om GAIS-Eldkvarn som var nått av det sämsta (och då har jag sett möcke dålig idrott) som jag har tittat på, utan Euroleague finalen mellan Cska och Maccabi igår kväll. För mig är Euroleague störst bäst och vackrast och även om nba finalen är kvar så vette sjutton alltså. Skönt när rätt lag vinner. Om solna är rätt lag? Tja, det måste dom ju i rimlighetens namn vara och det är inte tu tal om annat att det är oerhört strongt av dom men visst visar det på ett svaghetstecken i svensk basket? Undrar hur många poäng de hade gjort mot Cska trots deras vassa skytte. Så solna vann alltså både dam och herrligan. Deras ungdomsbasket är lite på dekis men deras elitsida imponerar framför allt deras värvningar. Mc Knight klart bäst tycker jag, både framåt och bakåt, Salaam är begränsad med gör det han ska göra. Förra biw var ehh ganska pessimistisk men okej då, både Mbemba och Jerebko i nba draft och Nnamaka i Wbna. Det är okej, inte strålande men okej. Strålande är damer u19 däremot och just damernas olika landslag ska bli spännande att följa. 0-0 och 90 minuter av liggande norrköpingsspelare, 47 inkast, 212 snesparkar, 8 varningar (borde varit 22 varningar till alla spelare pga för dåligt spel) samt 4 035 idioter till åskådare som slängde 150 spänn i sjön. Fotboll kan vara riktigt neandertalaridrott eller som jag messade fw under matchen;det här är inte idrott. "Jag är avundsjuk på er som bara får dom en och en" sa grannen som är trillingpappa i dag när han plockade upp tre hjälmar, tre sparkcyklar, tre jackor och tre skrikande fyråringar. Det är onekligen olika grader i helvetet.
/henrik

Inga kommentarer: