Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 11 maj 2008

Thick as a brick

Ännu en helg över. Har roat mig med att rätta x antal nationella prov och skrivit 20 av 90 kunskapsprofiler. För er som inte vet är det ett hästjobb vart tredje år och man bllir till slut helt mjuk i huvudet. Bara 70 kvar. Har dock hunnit läsa ut "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg, som var i samma stuk som "Populärmusik" och "Underdog", dvs hur det var att vara barn i början av 70-talet och en och annan flashback brann till i huvudet. Kanske ska skriva nån själv så småningom. Helgen har också inneburit ett sm guld till 50 år och två dagar gamla Högsbo, då herrar u20 vann lätt mot södertälje. Skickade ett sms till jf med åtta minuter kvar av matchen, hoppas och tror att jag var först med att gratta. Själv har man ett sm silver pga den förbannade Myrthil och hans 77polare. Undrar om jf får fortsätta eller om det är dags "för nån annan att få chansen nu"? Lite sur? You bet. Sidekicken droppar namnet på Gs andre jänk och det låter bra. Naturligtvis fattar jag att det är ett test på biw så vem det är skriver jag inte. Men en namne härjade ganska vilt i stan på 90-talet, så mycket dristar jag mig till att skriva. Bree visste jag om sedan länge och höll också klaffen om och jag konstaterar att man nu satsar på säkerhet contra spektakulära spelare. Med ett sm guld på äldsta killarna hoppas åtminstone jag på ett ungt lag till hösten. Ska du utvecklas vidare måste du spela också, det räcker inte bara med träningar, frågan är om man vågar. Nästa säsong kommer bara att handla om att vinna. Mer än matcher kan man hoppas. Så, på pojksidan ser det bra ut och har gjort länge i klubben, det är på tjejsidan problemen finns. Det var dock kul att läsa om f97 i lokaltidningen i dag, ett framtidslag men problemet är just ordet framtiden. Årgångarna dessinnan är med nga undantag inga kandidater till sm guld direkt och organisationen... Well, jag ska inte gå in på det. Än. Läser i gp att i november kommer Jethro Tull till stan. Ringer carlsson d y och han trodde de hade lagt av. Jag med men är sugen att gå, roligare(!) konserter finns inte. 40 årsjubileums turné minsann. Ja herregud, vissa vet inte när det är dags att lägga av. I morgon är det så dags att sluta spela oavgjort för GAIS hoppas jag. Det blir sista gången jag ser dem på dryga två månader, kan inte för mitt liv bestämma mig för om det är bra eller dåligt.
/henrik

Inga kommentarer: